مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اقدامات برای ثبت خلخال به عنوان شهر ملی جاجیم آغاز شده و در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در بازدید از پروژه‌های جهش تولید حوزه گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال گفت: در سال‌های اخیر در بخش گردشگری شهرستان خلخال اقدامات خوبی انجام شده و برخی پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری در این بخش در شهرستان در حال اجراست که تلاش و جدیت بر بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از این پروژه‌هاست.

او با اشاره به ظرفیت‌های خلخال در حوزه صنایع دستی بیان کرد: با توجه به اینکه جاجیم خلخال از صنایع‌دستی شناخته شده در سطح جهان است، ضمن حمایت، ترویج و آموزش صنعتگران و هنرمندان جاجیم‌باف شهرستان، روند ثبت خلخال به‌عنوان شهر ملی جاجیم آغاز شده است.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: با ثبت خلخال به عنوان شهر ملی جاجیم گام اساسی در ایجاد اشتغال روستایی این شهرستان برداشته خواهد شد و باعث می‌شود تا علاوه بر حفظ و احیای این دل‌بافته اصیل مردمان استان، شاهد تحقق جهش تولید و توسعه اقتصادی به‌ویژه در مناطق روستایی این شهرستان باشیم.

فلاحی گفت: برای تحقق اهداف تعیین‌شده در این حوزه، ساماندهی اساتید مجرب جاجیم‌بافی در شهرستان آغاز شده تا با کمک این افراد آموزش بافت جاجیم در روستاها و مناطق محروم این شهرستان افزایش یابد.

او ادامه داد: احیا و توسعه آموزش در این هنر و صنعت از جمله اهدافی است که در خلخال با جدیت پیگیری می‌شود و در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.