معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: امروزه بوستان‌های موضوعی یکی از جاذبه‌های تفریحی در بسیاری از کلان شهر‌های توسعه یافته دنیا است و در سال‌های اخیر توسعه این گونه بوستان‌ها در مشهد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: به طور معمول در بوستان‌های موضوعی، یک موضوع، مخاطب و یا داستانی خاص از طریق استفاده از روش‌های طراحی در بوستان روایت می‌شود و اهداف آموزشی یکی از کارکرد‌های این نوع از بوستان‌های شهری است.

او افزود:در حال حاضر، ۵ بوستان موضوعی شامل بوستان‌های موضوعی گل‌ها، گیاه شناسی، مینیاتوری، دانش و ترافیک در مجموع در مساحتی بیش از ۳۸ هکتار در شهر مشهد ساخته شده و در اختیار شهروندان عزیز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید


معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: امسال نیز بوستان کم نهاده با مساحتی بیش از ۸ هزار متر مربع آماده بهره‌برداری شده و پارک موضوعی کودک واقع در منطقه ۲ شهرداری در فضایی به وسعت بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع در حال ساخت است و تاکنون پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است و پیش‌بینی می‌شود این بوستان تا اوایل سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری شود.

یعقوبی بیان کرد: علاوه بر بوستان موضوعی کودک، هم اکنون بوستان موضوعی مادر و کودک در منطقه ۱۱ با مساحت تقریبی ۸ هکتار در حال اجرا است و بوستان موضوعی کودک و سلامت نیز در مساحتی بیش از ۵ رهکتار در منطقه ۱۰ در دستور کار آتی مدیریت شهری قرار دارد.


انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار