معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از عملیات اجرای پروژه احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی یوسف‌زاده، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل  با اشاره به اینکه برای تکمیل این پروژه بزرگراهی ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: تاکنون ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در استان بهره‌برداری شده و تلاش بر این است هر سال ۵۰ کیلومتر به طول بزرگراه‌های استان اضافه شود.

او جاده اردبیل – سرچم را از جمله پروژه‌های بزرگراهی استان نام برد و افزود: این جاده بطول ۱۷۸ کیلومتر است که عملیات اجرای آن از اواخر آبان ماه امسال از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به استان تفویض شد و ۳۵ کیلومتر مسیر شامل قطعات ۱ و ۲ بطول ۱۹ کیلومتر افتتاح شده و ۱۶ کیلومتر دیگر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجراست.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ادامه پروژه تا ورودی تونل‌های جاده مذکور شامل قطعه ۳ به طول ۲۵ کیلومتر و قطعه ۴ به طول ۳۰ کیلومتر به پیمانکار واگذار شده و در حال اجرا است.

او ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری اردبیل با قرارگاه خاتم‌الانبیا به امضا رسیده ، عملیات اجرایی ۴۵ کیلومتر از مسیر سرچم به اردبیل نیز شروع شده است.

یوسف‌زاده افزود: از کل مسیر جاده اردبیل – سرچم ۴۳ کیلومتر باقی مانده است که مطالعات آن به مهندسان مشاور واگذار شده و پس از تکمیل مطالعات شاهد شروع عملیات اجرایی آن نیز خواهیم بود.

او گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته تکمیل و بهره‌برداری از ۴۰ کیلومتر از بزرگراه اردبیل – سرچم برای سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.