استاندار سیستان وبلوچستان گفت: افتتاح مرز رسمی ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری موجب توسعه تجارت، بازرگانی و اشتغال در جنوب بلوچستان و ارتقا روابط بین ایران و پاکستان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،احمدعلی موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان جمعه شب در نشست بررسی نحوه برگزاری مراسم  افتتاح مرز رسمی ریمدان به ریاست وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: از اینکه پس از سال ها انتظار مرز ریمدان افتتاح می شود مردم و مسئولان و به ویژه مرزنشینان خوشحال هستند.

او  بیان کرد: از آستارا تا خرمشهر بطول ۲ هزار کیلومتر چندین مرز رسمی ولی از ترکمن صحرا تا چابهار با سه هزار کیلومتر طول تنها هفت مرز رسمی وجود دارد که توجه به این ظرفیت مهم به اشتغال و توسعه کمک می کند.

او  ادامه داد: با عنایت به اینکه ۳۷ درصد جمعیت جهان در پاکستان، چین و ایران ساکن هستند مرز ریمدان می تواند نقش قابل توجهی در توسعه تجارت داشته باشد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر جمعه وارد چابهار شد.

او قرار است فردا در مراسمی با حضور مسئولان ایرانی و پاکستانی مرز رسمی ریمدان را افتتاح کند.

مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شد و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود تا اینکه در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسئولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار