مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا برای انجام هماهنگی‌های آتی، وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ، شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی از ورود رئیس مشترک ستاد ارتش آمریکا به تل آویو خبر داد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده اند سفر مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به عنوان بخشی از تقویت هماهنگی‌های امنیتی میان ارتش‌های رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

این در حالی است که پیشتر رسانه‌های خبری گزارش داده بودند «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا طی هفته جاری، با نمایندگان طالبان در قطر دیدار داشته است.

این دیدار در دوحه، قطر بین ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با نمایندگان طالبان در حالی صورت گرفت که مذاکره کنندگان دولت کابل و طالبان تا پنجم ژانویه ۲۰۲۱ گفتگو‌ها را متوقف کرده‌اند.

مارک میلی همچنین با مقام‌های طالبان در ژوئن دیدار داشت، اما این دیدار به صورت رسمی اعلام نشد.

انتظار می‌رود که این دو نشست، نخستین دیدار‌های فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا با طالبان بوده اگرچه پیشتر مایک پامپئو، وزیر خارجه و این ژنرال ارشد آمریکایی در افغانستان با این شبه نظامیان دیدار داشتند.

در بیانیه ارتش آمریکا در روز پنجشنبه آمده است: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره ضرورت کاهش فوری خشونت و تسریع پیشرفت در راستای راه حل سیاسی قابل مذاکره با هدف ثبات و امنیت منطقه‌ای و به منظور تضمین امنیت منافع ملی آمریکا با نمایندگان طالبان در دوحه گفتگو کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است تعداد سربازان این کشور در افغانستان از تا اواسط ژانویه ۲۰۲۱ از ۴۵۰۰ تن به ۲۵۰۰ تن کاهش دهد.
وزیر خارجه آمریکا در ماه جاری میلادی گفته بود، سطح خشونت‌ها در افغانستان به صورت غیرقابل قبولی بالاست و اعلام کرد: واشنگتن از طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته تا دست از خشونت بردارند و آن را کاهش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار