مهم‌ترین حوادث امروز ۲۸ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۲۸ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

احتکار تجهیزات گرمایشی در اصفهان

سرهنگ محمدرضا هاشمی فرجانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی خود از احتکار تعداد زیادی لوازم و تجهیزات گرمایشی در یک منزل مسکونی در شهر اصفهان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت از منزل مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات یک هزار و ۳۰۰ دستگاه پکیج و ۱۰۰ دستگاه پره آلومینیومی کشف شد.

سرهنگ هاشمی فر با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، مالک اصلی این کالاها، آن‌ها را از مدت‌ها قبل در این مکان دپو کرده تا در موعد مقرر به قیمت بالاتر به فروش برساند، گفت: با محرز شدن احتکار این اقلام توسط فرد مذکور منزل وی با حکم مقام قضائی پلمب شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، ارزش کالا‌های مکشوفه در این عملیات را براساس ارزیابی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان مربوطه ۱۷ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این رابطه مالک اصلی کالا‌ها به همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
 

توقیف ماينر قاچاق در آران و بيدگل

سرهنگ "علی اصغرمحمدی فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان "آران و بیدگل" در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در یک کارگاه متروکه با استفاده از برق شهری اقدام به تولید ارز دیجیتال می‌کند موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
احتکار تجهیزات گرمایشی در اصفهان / توقیف ماينر قاچاق در آران و بيدگل
 

او افزود: ماموران پس از کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه نماینده اداره برق در محل حاضر شده و در بازرسی از محل ۲۱ دستگاه ماینر که به صورت غیرمجاز اقدام به استخراج ارز دیجیتالی می‌کردند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "آران و بیدگل" ارزش ماینر‌های قاچاق مکشوفه در این عملیات را بر طبق نظر کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه هرگونه استفاده از دستگاه‌های ماینر برای استخراج ارز دیجیتال نیازمند اخذ مجوز‌های قانونی از اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره برق است گفت: در این خصوص مالک اصلی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شد.
 

۱۲۰ کیلو تریاک در صندوق عقب پژو

سروان "سید روح اله فاطمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران واحد رزمی یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین کنترل و رصد جاده خاکی اطراف ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" شهرستان شهرضا به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ که به صورت خلاف جهت در حال حرکت بود، مشکوک و به آن دستور ایست می‌دهند.

او افزود: راننده خودرو با مشاهده ماموران با سرعت قصد فرار از صحنه را داشت که در یک اقدام به موقع و ضربتی متوقف و طی بازرسی از صندوق عقب آن ۱۲۰ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۲ قاچاقچی مواد افیونی در عملیات مذکور خبر داد و گفت: متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 

آتش‌سوزی مغازه صافکاری و کله‌پاچه فروشی در اصفهان

فرهاد کاوه آهنگران با اشاره به حادثه آتش سوزی در مغازه صافکاری در اصفهان اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۹ و ۱۹ دقیقه به ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان گزارش شده است.

او با بیان اینکه این حادثه در ارغوانیه اتفاق افتاده بود، ابراز داشت: نیرو‌های امداد و نجات ازایستگاه‌های پنج و ۱۵ به محل این حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این مغازه صافکاری دو خودروی سمند و وانت وجود داشته است، اضافه کرد: خودرو‌ها آسیب جدی ندیدند و علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

او همچنین به حادثه آتش سوزی در مغازه کله پاچه‌ای در اصفهان اشاره کرد و گفت: این حادثه نیز ساعت ۲۱ به ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان گزارش شده است.

کاوه آهنگران با اشاره به اعزام نیرو‌های آتش نشانی ایستگاه شماره پنج به محل این حادثه ابراز داشت: این حادثه در پل شهرستان ابتدای بازارچه اتفاق افتاده بود.

او اضافه کرد: این حادثه نیز خسارت جدی نداشته است و علت آن در دست بررسی است.
 

نجات جانِ چهار کوهنورد در صفه اصفهان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: پس از دریافت خبر گرفتار شدن چهار کوهنورد در ارتفاعات کوه صفه در منطقه شاه دژ، مأموران ایستگاه امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان این سازمان به محل تعزام شد و بعد از حدود پنج ساعت تلاش، این افراد را به سلامت نجات دادند.

کاوه آهنگران از مردم خواست در شرایط جوی نامناسب، لغزندگی زمین و نا ایمن بودن مسیر، از کوهنوردی پرهیز کنند تا جانشان به خطر نیفتد.

به گفته وی امروز همچنین آتش سوزی در طبقه دوم یک واحد مسکونی واقع در منطقه خانه اصفهان مهار و از سرایت آن به واحد مجاور جلوگیری شد.

علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار