یک کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی درباره احتساب حق و حقوق کارگران با وجود قرارداد سفید امضا توضیحاتی داد.

وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برخی از کارفرمایان با تصورات اشتباهی که دارند قرارداد کار را با کارگران خود سفید امضا می‌بندند که این موضوع نه تنها موجب تضییع حقوق و مزایای کارگران نمی‌شود و برعکس موجب محکومیت کارفرمایان خواهد شد.

او با بیان اینکه اگر در قراردادکار فی ما بین کارگر و کارفرما حقوق و مزایا تعیین نشده باشد در صورت اختلاف در دو حالت کارگر می‌تواند به حق خود برسد، گفت: در حالت اول مراجع حل اختلاف وزارت کار مکلف اند براساس حداقل حقوق مصوبه شورای عالی کار همان سال به این امر رسیدگی کنند.

حاجی زاده افزود: در این شرایط رسیدگی کمتر از حداقل‌های حقوق و مزایا وجود ندارد.

این کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی با بیان اینکه در حالت دوم اگر کارگری سندی مانند گواهی اشتغال به کار، نامه بانک و یا پرینت حقوق دریافتی از بانک را داشته باشد و بتوانند اثبات کند که حقوق و مزایایشان بیشتر از حداقل دستمزد است مراجع حل اختلاف رای را به نفع کارگران اعلام می‌کنند، ادامه داد: حق و حقوق کارگران از بین نخواهد رفت و کمتر نیز در نظر نگرفته خواهد شد.

او افزود: مراجع حل اختلاف نیز در این شرایط مکلف اند حقوق و مزایای را بالاتر از حداقل دستمزد محاسبه کنند.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارگر بیچاره
۱۱:۳۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
چرا پرسنل موسسات آموزش عالی که اول سال 1398 به دلیل کرونا از موسسات آموزش عالی اخراج شده اند شامل بیمه بیکاری نمی شوند؟؟؟؟؟؟
کسانی که در سه ماهه اول سال 1399 اخراج شده اند به دلیل قوانین و تبصره هایی که برای بیمه تامین اجتماعی و اداره کار جدیدا صادر شده است در این شرایط سخت اقتصادی، 20 سال سابقه کار (کارگران) موسسات آموزش عالی را که در بازه سه ماهه اول سال 1399 اخراج شده اند را پوچ و نابود کرده است و هم اکنون بدون بیمه بیکاری و شغل چه باید بکنند.... شخصی از ایشان برادر اینجانب می باشد و نزدیک به 20 سال پرداخت بیمه دارد چرا باید اکنون در این شرایط رها شود!!!!! خواهشمندم رسیدگی فرمایید.. متشکرم
آخرین اخبار