مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۷ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۷ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاتل مسلح پس از ۹ ماه فرار

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری قاتل مسلح فراری و تحت تعقیب مراجع قضائی استان کرمان پس از ۹ ماه فرار خبر داد.

سردار " احمد طاهری بیان داشت: در پی دریافت دستور نیابت قضائی از استان کرمان مبنی بر دستگیری قاتل فراری تحت تعقیب مراجع قضائی استان مذکور، موضوع شناسایی مخفیگاه متهم و دستگیری او در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان دلگان قرار گرفت.

وی افزود: این متهم ۳۵ ساله در اسفند ماه سال قبل در یکی از شهرستان‌های استان کرمان بر سر یکسری اختلافات مالی با شلیک سلاح کلاش ۲ شهروند را به قتل رسانده و به شهرستان دلگان متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در برسی‌های صورت گرفته توسط پلیس مشخص شد این قاتل مسلح پس از فرار به این استان مبادرت به سرقت مسلحانه و زورگیری از شهروندان در شهرستان‌های دلگان و ایرانشهر نموده و باعث رعب و وحشت عمومی در سطح شهرستان‌های مذکور شده بود.

سردار طاهری بیان داشت: در نهایت با تلاش شبانه روزی پلیس مخفیگاه این شرور مسلح در یکی از روستا‌های شهرستان دلگان شناسایی شد.

وی بیان داشت: سرانجام صبح روز گذشته تیم عملیات ویژه پلیس آگاهی شهرستان دلگان مخفیگاه متهم را محاصره و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او یک قبضه سلاح کلاش بهمراه ۱۱۹ فشنگ جنگی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی استان کرمان برعزم جدی پلیس در برخورد با قانون شکنان و مخلان نظم و امنیت عمومی تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

تلاش اشرار برای فراری دادن سارق مسلح ناکام ماند

سارق مسلح سابقه داری که با صحنه سازی و کمک همدستان خود قصد فرار از دست مأموران را داشت زمین گیر شد.

سرهنگ "آیت الله قره گوزلو" فرمانده انتظامی شهرستان "زهک اظهار داشت: بعد از ظهر روز گذشته مأموران بدرقه این فرماندهی، در حین بدرقه و انتقال یک سارق مسلح سابقه دار به مقصد زندان زابل بودند که یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ فاقد پلاک جلو خودروی بدرقه متهم را گرفته و قصد فراری دادن او را داشتند.

وی افزود: به محض متوقف شدن خودروی بدرقه، متهم از فرصت استفاده و از خودروی پیاده و متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک تصریح کرد: مأموران پس از تعیقب و گریز و صدور چندین مرتبه فرمان ایست، مجبور به استفاده از سلاح خود با رعایت قانون بکارگیری سلاح شده و برای متوقف ساختن متهم اقدام به تیر اندازی می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: بر اثر شلیک مأموران متهم مجروح که پس از انتقال به مراکز درمانی علی رغم تلاش تیم پزشکی فوت می‌کند.

سرهنگ قره گوزلو با اشاره به اینکه این متهم چندین فقره شرارت از جمله سرقت مسلحانه طلافروشی، ورود به عنف و نگهداری سلاح و مهمات جنگی را در سوابق خود داشته است خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و موضوع در حال رسیدگی می‌باشد.

رهایی گروگان ۳۶ ساله پس از ۱۶ ماه اسارت در ایرانشهر

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر، مرد ۳۶ ساله ایرانشهری پس از ۱۶ ماه اسارت از چنگال آدم ربایان آزاد شد.

سردار" احمد طاهری " فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در مرداد ماه سال ۱۳۹۸ در پی گزارش یک فقره آدم ربایی در شهرستان ایرانشهر بلافاصله تیمی مجرب از مأموران پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی ۳۶ ساله توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در جاده سرباز شهرستان ایرانشهر پس از ضرب و شتم ربوده شده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از یک سری اقدامات تخصصی هویت آدم ربایان را شناسایی و مشخص شد آن‌ها به دلیل یکسری اختلافات قبلی این فرد را ربوده و به کشور پاکستان انتقال داده اند.

سردار "طاهری" عنوان کرد: سرانجام با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی ایرانشهر و با همکاری ریش سفیدان و سران طوایف منطقه آدم ربایان بدون دریافت هیچگونه وجهی این فرد را پس از ۱۶ ماه اسارات آزاد کردند.

وی خاطر نشان کرد: تحقیقات تخصصی پلیس برای دستگیری متهمان متواری این پرونده ادامه دارد.

کشف ۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در زاهدان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق با شناسایی و تخریب ۱۲ محل دپوی سوخت قاچاق در یکی از شهرک‌های صنعتی شهر زاهدان خبر داد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم بیان داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت با انجام اقدامات تخصصی ۱۲ محل دپوی سوخت قاچاق را در یکی از شهرک‌های صنعتی حومه شهر زاهدان شناسایی کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی در قالب چند تیم عملیاتی در بازرسی از محل‌های مذکور، مقدار ۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را از ۷۰ بشکه ۲۲۰ لیتری و ۷ مخزن زیر زمنی ذخیره سوخت کشف کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خاطر نشان کرد در این رابطه ۱۳ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند

انهدام باند سارقان سیم برق و کابل‌های مخابراتی با ۷ فقره سرقت در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری ۴ نفر اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت کابل‌های برق و مخابرات با ۷ فقره سرقت خبر داد.

 سرهنگ "ابراهیم کوچک زایی خبراظهار داشت: در روز‌های اخیر با اعلام گزارش‌هایی از اختلال ایجاد شده در شبکه اینترنت در بخش‌هایی از شهرستان خاش، با همکاری شرکت مخابرات و بررسی‌های کارشناسی پلیس، مشخص شد که در برخی از نقاط، کابل‌های مخابراتی توسط افرادی تخریب و یا مورد سرقت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع و ضرورت دسترسی شهروندان و به ویژه دانش آموزان برای استفاده از سامانه‌های آموزشی در بستر اینترنت، به سرعت بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش اظهار داشت: در مراحل تحقیقات تخصصی پلیس آگاهی این شهرستان، سرانجام سرنخ‌هایی در این پرونده‌های سرقت و اقدامات خرابکارانه به دست آمد و اعضای یک باند ۴ نفره شناسایی شدند.

این مقام انتظامی افزود: سرانجام در برنامه ریزی عملیاتی پلیس و طی ۲ هفته تحقیقات نامحسوس، اعضای این باند شناسایی و همگی در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر و برای انجام تحقیقات و سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی دلالت داده شدند که در بازجویی‌های فنی پلیسی و مواجهه شدن با شواهد و قرائن موجود متهمان به فعالیت بزهکارانه خود در زمینه سرقت سیم برق و کابل مخابراتی در سطح شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ کوچک زائی اظهار داشت: در تحقیقات تخصصی از سارقان مشخص شد که آن‌ها اموال مسروقه را به منزلی در یکی از روستا‌های شهرستان ایرانشهر منتقل و دپو نموده اند که سریعا پس از هماهنگی‌های قضائی تیم عملیات ویژه پلیس آگاهی شهرستان خاش به ایرانشهر اعزام که مکان مورد نظر شناسایی و در بازرسی از محل مذکور مقدار ۴ هزار متر سیم برق و کابل مخابراتی، واموال مسروقه دیگر به ارزش ۳ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ کوچک زایی خاطر نشان کرد: در بازجویی‌های پلیس اعضای این باند به ۷ فقره سرقت کابل‌های برق و تخریب تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی گفت: پلیس شهرستان با اشرافیت کامل اطلاعاتی با هر گونه سرقت اموال مردم و برهم زننده گان نظم و آرامش شهروندان به صورت قاطعانه برخورد می‌کند.

این مقام انتظامی در پایان از تمامی شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، موضوع را برای بررسی تخصصی از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار