استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد:

تدوین برنامه‌های لازم برای دستیابی به اهداف طرح توسعه پایدار لردگان

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به تدوین برنامه‌های هدفمند در راستای اجرای برنامه توسعه پایدار شهرستان لردگان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای هماهنگی توسعه شهرستان لردگان با اشاره به اجرای طرح محرومیت‌ زدایی و توسعه پایدار اقتصادی ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور اظهار داشت: وزارت کشور به دنبال ایجاد الگوی توسعه در تمامی استان‌های کشور است و برای این منظور شهرستان لردگان در این استان هدف گذاری شده است.

او تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای دستیابی به اهداف طرح توسعه پایدار لردگان را ضروری دانست و افزود: در توزیع و اختصاص اعتبارات نیز، نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های تدوین‌شده در این راستا وجود خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: جذب اعتبارات توسعه‌ای در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در سال‌های اخیر رشد مطلوبی داشته است و باید زمینه لازم برای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این ۲ شهرستان بیش‌ازپیش فراهم شود.

او به نبود ردیف اعتباری برای اجرای طرح آزادراه لردگان به ایذه اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده ردیف اعتباری مشخصی برای این طرح در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

عباسی از سد ونک به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مؤثر در توسعه شهرستان لردگان نام برد و یادآور شد: با رفع موانع و مشکلات این طرح در بخش خریداری و تملک زمین، اجرای این سد با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

او در ادامه بر تسریع گازرسانی به مجتمع‌های کشاورزی و گلخانه‌ای لردگان نیز تأکید کرد و افزود: در صورتی که مجوز برای ایجاد این مجتمع‌ها صادر و سرمایه‌گذار نیز برای اجرای طرح اعلام آمادگی کرده است باید با اختصاص اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری، از تولیدکنندگان این حوزه حمایت شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.