رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد لایحه بودجه دفاعی کشورش را به دلیل مخالفت با برخی مفاد آن وتو می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا، امروز (پنج شنبه) اعلام کرد قصد دارد لایحه بودجه دفاعی کشورش را به دلیل مخالفت با برخی مفاد آن وتو کند.

این لایحه بودجه‌ای بالغ بر ۷۴۰ میلیارد دلار برای تعیین و ترسیم سیاست‌های پنتاگون تخصیص داده است.

ترامپ در پیامی توییتری در این باره گفت: «من این لایحه را وتو خواهم کرد که باعث ناخشنودی چین می‌شود. آن‌ها این لایحه را دوست دارند. ما باید از بناهایمان محافظت کرده و ارتشمان را از سرزمین‌های دور و بی‌ارزش خارج کنیم. متشکرم!»

روز جمعه هفته گذشته مجلس سنای آمریکا با رأی اکثریت «قانون مجوز دفاع ملی» را تصویب کرد.

کنگره آمریکا در همان زمان شرط کاهش بیشتر نیرو‌ها در افغانستان از سطح کنونی ۴۵۰۰ نفر را بر گزارش‌های پنتاگون سایر نهاد‌ها به کنگره و بررسی شرایط افغانستان گذاشت.

این لایحه در سال ۲۰۲۱ شرایط را فراهم می‌آورد تا اگر نیرو‌ها در افغانستان کاهش یابند، بودجه متوقف شود. این مسئله می‌تواند به منحل شدن دولت ترامپ منجر شود.

اکنون کنگره برای باطل کردن اقدامات ترامپ باید رأی‌گیری دوباره انجام دهد.

در واکنش به این خبر «کایلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید، در کنفرانسی خبری گفت: «تصمیم رئیس جمهور ترامپ به دلیل مخلفت با برخی مفاد این لایحه از جمله جلوگیری از کاهش نیرو‌های در افغانستان است.»

در ادامه این مقام کاخ سفید افزود: «او این تصمیم را گرفته و به آن عمل خواهد کرد، اما من از نظر زمانی از آن اطلاعای ندارم.»

ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیرو‌های آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز در واکنش به ان مسئله گفت: «موظف هستم تا ۱۶ ماه ژانویه ۲۰۲۱ (۲۵ دی ۱۳۹۹) سطح نیرو‌ها در افغانستان را کاهش دهم و روند کاهش این نیرو‌ها در حال انجام است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار