فرماندار ویژه و رییس ستاد مقابله با کرونا در کاشان گفت: تاکنون دارو برای همه بیماران کووید ۱۹ در شهرستان کاشان فراهم شده و مشکلی در این خصوص وجود نداشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی اکبر مرتضایی فرماندار ویژه کاشان با یادآوری رعایت ۹۰ درصدی محدودیت‌های کرونایی توسط مردم و صاحبان مشاغل گروه‌های سه و چهار در کاشان افزود: هر چند دارو برای افراد درگیر ویروس کرونا تامین شده است، اما نباید نسبت به شیوع این ویروس کم‌توجهی شود.

او ادامه داد: بر پایه وضعیت کرونایی موجود در کاشان، ایستگاه‌های کنترل و بازرسی نیروی انتظامی به طور شبانه‌روزی در محل ورودی‌های اصلی شهرستان از جمله عوارضی کاشان - قم و بالعکس فعال است و در صورت لزوم بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

فرماندار ویژه کاشان با تبیین برخی آمار‌های مربوط به کرونا در این شهرستان اظهار داشت: در هفته گذشته سه هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی با کمک جمعیت هلال احمر و نیروی مقاومت بسیج توزیع و ۲۵ درصد مناطق پرتجمع ضدعفونی شد.

مرتضایی افزود: از مجموع ۳۰۵ مورد منطقه آلوده شناسایی شده و آزمایش سریع، ۲۲ آزمایش مثبت کرونا و بقیه منفی بوده است.

رییس ستاد مقابله با کرونا در کاشان با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی درخصوص مقابله با این ویروس گفت: فرهنگ‌سازی عمومی اهمیت زیادی دارد، چرا که مردم باید به موضوع کرونا توجه صددرصدی داشته باشند و مقرر شد این مهم با برنامه‌های تولیدی در رسانه‌ها محقق شود.

او تصریح کرد: در نشست شورای تامین کاشان مصوب شد با توجه به وضعیت کرونایی شهرستان آمادگی لازم برای جلوگیری از برگزاری آیین‌ها در ایام فاطمیه وجود داشته باشد و اینکه در این ایام عزاداری‌ها به طور مجازی برگزار شود.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشور‌ها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکز‌های عمومی، به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد و اکنون وضعیت کرونایی این شهرستان‌ها نارنجی است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار