رئیس جمهور لبنان در دیدار با معاون دبیرکل اتحادیه عرب، موضع‌گیری یکپارچه کشور‌های عربی برای عبور بیروت از بحران‌های کنونی را ضروری عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از به نقل از النشره، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان امروز (پنج‌شنبه) در کاخ بعبدا میزبان «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب بود.

او در این دیدار گفت: لبنان پس از یک سری حوادث، برای عبور از مشکلات اقتصادی و اجتماعی که از آن رنج می‌برد، منتظر یک موضع‌گیری یکپارچه عربی است. این حوادث طی سال‌های گذشته به ویژه پس از افزایش شمار آوارگان سوری در لبنان با جمعیتی بیش از یک و نیم میلیون نفر رخ داده است.

میشل عون اعلام کرد: بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول خسارات مادی مستقیم و غیرمستقیم، به ویژه خسارات اقتصادی که لبنان به موجب حضور آوارگان از سال ۲۰۱۱ تا سال گذشته متحمل شده است از ۵۴ میلیارد دلار فراتر رفته است.

او بر مسئولیت کشور‌های عربی برای کمک به لبنان برای غلبه بر شرایط دشواری که در حال عبور از آن است، تأکید کرد، زیرا لبنان به خاطر اهداف عربی که مهمترین آن‌ها مسئله فلسطین است مشکلات بسیاری را تحمل کرده است.

رئیس جمهور لبنان مجدداً تأکید کرد که دولت بعدی اصلاحات لازم را همراه با بررسی مالی در حساب‌های بانک لبنان، موسسات و همه ادارات عمومی انجام خواهد داد و این اقدامی اساسی برای مبارزه با فساد و جلوگیری از تکرار اشتبا‌هایی است که سال‌ها قبل در کشور رخ داد.

او افزود: تشکیل دولت جدید با مشکلاتی روبروست که می‌توان با تصویب یک معیار واحد از آن عبور کرد و دولتی تشکیل شود که از عهده چالش‌های اساسی که در انتظار آن است و نتیجه اوضاع داخلی کشور است، برآید و همکاری بین قوه مجریه و مقننه ایجاد کند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب نیز تاکید کرد که «احمد ابوالغیط» وقایع لبنان را پیگیری می‌کند و آماده ایفای هر نقشی برای کمک به لبنان برای عبور از شرایط بسیار سخت کنونی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار