امسال یلدای متفاوتی را در پیش داریم و بایستی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم واگر ریسک شرکت در محافل آن را به جان بخریم نتیجه‌ای جز خاموش شدن چراغ جان عزیزانمان نخواهد داشت.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با وجود اینکه روند ابتلا به کرونا و تعداد بستری‌ها روزانه در حال کاهش است، اما همچنان برگزاری شب چله‌ای یا همان مراسم شب یلدا موجب نگرانی است.

او افزود:فرهنگ سازی برای عدم حضور درمحافل یلدایی توسط رسانه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار گرفته است.

شریف زاده ادامه داد:کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی کرونا در استان، سازمان‌ها را موظف کرده تا بستر را برای آموزش و فرهنگ سازی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم کنند.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: شیوه نامه‌هایی بهداشتی مبنی بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دورهمی‌ها می‌تواند مانع انتشار کرونا شود در فضای مجازی منتشر شده است که صحت ندارد.

او ادامه داد : با هیچ دستورالعملی نمی‌شود محافل یلدایی را برگزار کرد و تنها اعضای یک خانواده که به صورت روزمره زیر یک سقف زندگی می‌کنند با رعایت دستورالعمل ها می‌توانند شب یلدا را برگزار کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.