دورهمی شب یلدا عامل انتقال ویروس کرونا بوده و مردم این مراسم را امسال برگزار نکنند.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بیان اینکه با دورهمی یلدای ۹۹ را به آخرین یلدای عزیزانمان تبدیل نکنیم، گفت: مردم مراسم سنتی شب یلدای امسال را همانند عید و مراسم‌های مذهبی برگزار نکنند.

او افزود: با توجه به نوید‌هایی که درباره واکسن کرونا به وجود امده است، امیدواریم سال بعد این محدودیت را نداشته باشیم و از مردم می‌خواهیم با ما همکاری کنند.

دکتر موسوی گفت: محدودیت‌های شبانه می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده برای عدم خروج مردم از خانه هایشان باشد و اگر محدودیت رفت و آمد از ساعت ۱۸ روز‌های شنبه و یکشنبه اجرایی شود، اتفاق خوبی رقم خواهد خورد.

او ادامه داد: بسیاری از افراد بدون علامت بوده و متوجه نمی‌شوند چند نفر را بیمار کردند و این نگرانی‌ها را دو چندان می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: بهترین هدیه مردم به کادر درمان و پرستاران پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

دکتر موسوی با بیان اینکه در وضعیت کنونی فضای مجازی بزرگترین نقش فرهنگ‌ساز را ایفا می‌کند، گفت: در راستای آگاه سازی اجتماعی فعالان مجازی می‌توانند با تولید محتوا برای کاستن از دورهمی‌های خانوادگی در پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا تأثیرگذار باشند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، بیش از ۵۵ درصد ابتلا به ویروس کرونا بر اثر دورهمی‌های خانوادگی اتفاق می‌افتد.
 
 
انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.