گمانه زنی برای استیضاح شهردار کرمانشاه به دلیل اختلاف اقلیت شورای شهر با شهردار کرمانشاه و حضور نداشتن او در جلسات شورای شهر به اوج خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اقلیت شورای ۱۱ نفره کلانشهر یک میلیونی کرمانشاه به مخالفان جدی سعید طلوعی شهردار این شهر تبدیل شدند و اختلاف آنان با گروه اکثریت و شهردار آنقدر بالا گرفت که جلسات شورای شهر بار‌ها برگزار نشد.

سید حجت الله موسوی اجاق یکی از اعضای شورای کرمانشاه اهدای صد‌ها میلیون تومان پول به افراد حقیقی و حقوقی، عدم پرداخت حق سنوات پرسنل شرکت خدماتی طرف قرارداد شهرداری و شبهه در واگذاری پروژه‌ها را از جمله تخلفات طلوعی عنوان کرد.
موسوی اجاق افزود: شهردار از حضور در جلسات شورا حاضر خودداری می‌کند و همچنین پاسخ قطعی و درستی به انتقادات نمی‌دهد.

سعید طلوعی شهردار کرمانشاه در مورد تعطیلی جلسات شورا گفت :مهمترین دلیل تشکیل نشدن جلسات شورا در پاییز، مبتلا شدن تعدادی از اعضا به ویروس کرونا بوده است.

التیماتوم فرماندار به شورا و شهرداری کرمانشاه

 شورای شهر طبق قانون موظف است که ماهانه دست کم دو جلسه برای رسیدگی به امور شهر و شهرداری برگزار کند، اما بی توجهی به این وظیفه پای فرماندار و حتی دادستان کرمانشاه را هم به میدان کشید.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه به اعضا شورا هشدار داد که در صورت ادامه تعطیلی جلسات، به صورت قانونی با آنان برخورد خواهد کرد و پرونده شورای شهر را به هیات رسیدگی حل اختلاف استان ارجاع می‌دهد.

رنجبر گفت: هیات حل اختلاف استان به ریاست استاندار و با عضویت رئیس کل دادگستری، ۲ نفر از نمایندگان مجلس و نماینده شورای اسلامی استان تشکیل می‌شود و تعیین مهلت محدود برای جبران تخلف، تذکر، جریمه، انحلال شورا وانتخاب شهردار جدید از جمله اختیارات آن است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.