مشاغل خانگی گنجی پنهان در اقتصاد استان تلقی می‌شود که در این شرایط کرونایی و رکود نسبی کسب و کار‌ها باید بیشتر به آن توجه شود.

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اینکه امروزه مشاغل خانگی زودبازده و کسب و کار‌های خانگی به عنوان راهکاری مهم برای خوداشتغالی و ایجاد اشتغال و درآمد به حساب می‌آیند، گفت: مشاغل خانگی فعالیت‌های مفیدی است که در فضای محصور خانه قابلیت انجام دارد و ظرفیت بکری را برای رونق اشتغال در استان دارد.

او با بیان اینکه شیوع کرونا خیلی از کسب و کار‌ها را تعطیل کرده است، افزود:طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد تسهیل گر و توسعه گرا در حال اجرایی شدن است.


بیشتر بخوانید


اشرفی تصریح کرد: قریب به ۳۲۵ نوع شغل در استان و جود دارد که بخشی از این‌ها بستگی به پتانسیل‌های بکر هر شهرستان دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: با تلاش جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه‌های اقتصادی این مشاغل خانگی سازماندهی، شناسنامه دار و حمایت می‌شوند همچنین تسهیلاتی نیزدر این زمینه توسط دو بانک رفاه کارگران و بانک توسعه تعاون به متقاضیان ارائه شده است.

ثبت ۸ برند از مشاغل خانگی در استان

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: استان ما یکی از ۹ استان پایلوت کشوردر زمینه مشاغل خانگی بوده و با کمک دستگاه‌های اقتصادی در سطح استان توانستیم ۳ شبکه حوله، پوشاک و عسل را تاسیس کنیم.

او افزود: ۴۴۰ نفر در این زمینه‌ها مشغول فعالیت هستند و همچنان طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در حال دنبال شدن است.

اشرفی بیان کرد: تا کنون ۴۵۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند که در ۳ بخش شناسایی، توانمند سازی و اتصال به بازار از آن‌ها حمایت خواهد شد.

گفتنی است در اسفند و فروردین ماه هزار و ۳۰۰ نفر از نیرو‌های کار در استان با توجه به ابلاغیه ستاد ملی کرونا در رابطه با ۱۴ رسته شغلی بخشی از کارشان را از دست دادند، اما بازگشت دوباره ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از آن‌ها را در اردیبهشت ما شاهد بودیم، گسترش مشاغل خانگی خواهد توانست سبب صیانت و تثبیت اشتغال زایی در استان می شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.