مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: بیش از ۷۰ کارگاه مرمت، سامان‌دهی و حفاظت از آثار تاریخی در این استان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با توجه به اینکه ارزش پلاک‌های تاریخی و ثبتی استان بالاست، بنا‌های تاریخی بر اساس اولویت‌بندی مرمت می‌شوند.

او افزود: به‌رغم شیوع ویروس کرونا، اجرای پروژه‌های مرمتی استان متوقف نشد و همگی در حال انجام است.

جمال با اشاره اینکه هشت طرح اصلی و اولویت‌دار مرمتی و ۷۰ کارگاه فعال مرمت و احیا در دست اجراست، بیان کرد: طرح‌های اولویت‌دار مرمتی شامل تپه‌حصار و چشمه‌علی دامغان، مجموعه تاریخی بسطام و خرقان، جاده تاریخی سنگفرش گرمسار، بافت تاریخی سمنان و مرمت احیای کاروانسرا‌های استان است.

او اجرای این طرح‌ها را در جذب گردشگر و تبدیل استان از معبر به مقصد موثر دانست و گفت: مجموعه کاروانسرا‌های استان در فهرست ثبت جهانی قرار دارند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان میزان اعتبار تخصیص یافته برای مرمت و احیای آثار تاریخی استان را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: «این اعتبار به صورت عادلانه بین تمامی شهرستان‌های استان توزیع شده است.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.