رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار گفت: طرح پژوهشی مالچ پوشالی برای اولین بار در کشور در محدوده کانون فرسایش بادی این شهرستان استان سمنان برای مقابله با بیابانزایی در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل عرب معصومی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار گفت: طرح پژوهشی مالچ پوشالی با اعتباری بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال به صورت بادشکن غیرزنده خطی در وسعت ۴۰ کیلومتر در حال اجرا است.

او بیان کرد: طرح پژوهشی مالچ پوشالی برای اولین بار در جهان در چین اجرا شد که موفقیت آمیز بود و انتظار می‌رود در محدوده کانون فرسایش بادی گرمسار استان سمنان نیز این موفقیت آمیز باشد.

عرب معصومی اظهار داشت: طرح مالچ پوشالی با مشارکت دانشکده منابع طبیعی تهران و سازمان جنگلها و مراتع وآبخیزداری کشور در منطقه ایستگاه کویر که از کانونهای فرسایش بادی شهرستان گرمسار است در حال انجام است.

وی ادامه داد: حدود۲۸۱هزار هکتار از عرصه های بیابانی استان سمنان متعلق به شهرستان گرمسار است و ۱۵ هزار هکتار از این محدوده جزو کانون فرسایش بادی است و طرح پژوهشی مالچ پوشالی در این منطقه در حال اجرا است.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.