بخشدار رستاق گفت: منطقه کوهستانی رستاق به دلیل وجود دشت حاصلخیز تولید کننده محصولات کشاورزی با کیفیتی است که به دلیل نبود راه مناسب به تاراج می رود.

عباس کشاورز بخشدار رستاق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت‌: منطقه رستاق دارای دو دهستان رستاق و دهستان کوهستان است که هر دو بخش راه آسفالت و مناسبی ندارند و همین مسئله سبب به وجود آوردن مشکلات مهمی برای کشاورزان این منطقه شده است.

او ادامه داد: طی سال‌های گذشته اقداماتی برای ایجاد جاده صورت گرفته است و عملیات راهسازی در بخش آغاز شد و طرح تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما به دلیل کمبود اعتبار عملیات متوقف شد.

بخشدار رستاق افزود: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود نه اعتبارات استانی و شهرستانی که لازم است نماینده مجلس؛ فرمانداری و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای کسب اعتبار لازم برای این طرح اقدام کنند.

او اضافه کرد: مکاتبات متعددی برای درخواست بودجه انجام شده است که گفته شده به علت نبود اعتبار در حال حاضر امکان تخصیص بودجه برای این پروژه وجود ندارد.

کشاورز بیان کرد: بخش رستاق دارای محصولات با کیفیتی مانند انار، پسته، انجیر و بادام است که به علت نبود راه به قیمت بسیار ناچیزی از کشاورز خریداری می‌شود؛ البته نبود سرمایه گذار برای فرآوری برخی محصولات ماند پسته با کیفیت این منطقه نیز مشکل اساسی این بخش به شمار می‌رود.

بخشدار رستاق افزود: محصولات مرغوب این بخش مانند پسته رستاق توسط دلالان به سیرجان برده می‌شود و با عنوان پسته سیرجان وارد بازار می‌شود؛ سایر محصولات نیز به همین شکل در سایر شهرستان‌ها و استان‌ها به فروش می‌رسد و چیزی عاید کشاورزان این منطقه نمی‌شود.

او اظهار کرد: عملیات جذب سرمایه گذار برای ایجاد پایانه فرآوری پسته این منطقه در حال طی مراحل قانونی است تا پسته این بخش با عنوان پسته کوهستان در همین بخش فرآوری شود.

او بیان کرد: کوهستانی و ناشناخته بودن عاملی موثر در مشکلات و محرومیت بخش است، اما مهمترین معظل اساسی در حل مشکلات این منطقه کمبود اعتبار است.

کشاورز افزود: در کنار مشکلات مربوط به راه‌های بخش با توجه به کوهستانی بودن منطقه مشکلی مهم در اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه وجود دارد که در این رابطه در سال گذشته ۳ دکل مخابراتی افتتاح شده و مکاتباتی با مدیر کل فن آوری اطلاعات و ارتباطات استان برای ایجاد دکل‌های بیشتر صورت گرفته است.

بخش رستاق از بخش‌های شهرستان داراب است. شهرستان داراب در فاصله ۲۵۷ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار