فرماندار خرم آباد گفت: خانه مشارکت مردم در حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، جعفر طولابی فرماندار خرم آباد در کمیته سامان (خدمات سلامت روانی و مراقبت اجتماعی) شهرستان خرم آباد اظهار کرد: به منظور جلب مشارکت‌های مردمی به عنوان یکی از اصول مراقبت‌های اولیه بهداشتی و حلقه مفقوده اجتماعی شدن نظام سلامت، خانه و شورای مشارکت مردم تشکیل می‌شود.

او وظایف عمده خانه مشارکت مردم را انتقال مطالبات سلامت محور مردم به مدیران، انتقال پیام‌های سلامت به شهروندان و مشارکت در برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی پروژه‌های سلامت محور عنوان کرد و اظهار داشت: این خانه براساس شیوه نامه ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور به زودی در شهرستان خرم آباد راه اندازی خواهد شد.

 فرماندار خرم آباد تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر برای تحقق توسعه پایدار، ایجاد و تقویت تشکل‌های مردمی است که باید براساس قانون و مقررات فعال شوند که در این راستا تشکل‌های مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مسایل زیست محیطی، خدماتی و حمایتی فعالیت دارند.

طولابی ادامه داد: واگذاری امور به شهروندان در یک قالب رسمی و قانونمند از اهداف اصلی تشکیل خانه مشارکت مردم است چرا که اکنون این تشکل‌ها در همه صحنه‌ها حضوری فعال دارند و خدمات ارزشمندی ارائه می‌دهند.

او گفت: همانطور که اقدامات ارزشمندی توسط تشکل‌های مردم نهاد در سیل، زلزله و کرونا ارایه می‌شود، تشکیل خانه مشارکت مردم، تاثیر جدی در اجرای برنامه‌ها و اهداف حوزه سلامت خواهد داشت.

 فرماندار خرم آباد افزود: منابع مالی خانه مشارکت از محل کمک خیران و موسسات خیریه تامین می‌شود بنابراین باید به شکل مردمی اداره شود و به هدف اصلی یعنی تامین سلامت روان مردم و حوزه اجتماعی افراد آسیب پذیر به خوبی برسد.

در این جلسه، آرش عزیزی و مریم محمدی به عنوان رییس و نایب رییس خانه مشارکت شهرستان خرم آباد انتخاب شدند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.