به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن کلاری معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس در مراسم تقدیر از معلمان و دانش آموزان حائز رتبه برتر پژوهشی در کشور و استان فارس با اشاره به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در دانش آموزان، بیان کرد: با توجه به شرایط این روزها و موضوع آموزش مجازی در منزل اولیا نیز به عنوان یکی از بازوان معلمان باید به بحثهای پژوهشی اهمیت دهند.
او، با اشاره به وجود ۲۵ مدرسه پژوهش محور در شیراز و مرودشت، تصریح کرد: مدارس دیگری هم در سطح استان فارس با رویکرد پژوهش محور فعالیت دارند.
کلاری، با تاکید بر افتخار آفرینی دانش آموزان، معلمان و دانشجو معلمان فارسی در زمینه پژوهشی ادامه داد: پژوهشگران مقام آور فارس شامل ۷ دانش آموز پژوهشگر حائز مقام اول کشوری، کسب مقام اول پژوهنده معلم از سوی دو معلم فارسی، کسب مقام دوم دانشجو معلم پردیسهای شهید رجایی کشور، کسب مقام اول تجربه پژوهشی معلمان فارس در کشور از جمله افتخارات پژوهشی در استان است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس، افزود: نهادینه شدن پژوهش و فن آوری که منجر به فکرآوری معلمان میشود باید پرسشگری در دانش آموزان را به همراه داشته باشد که با توجه به شرایط کرونایی و موضوع آموزش مجازی در منزل با مشارکت اولیا نیز به عنوان یکی از بازوان معلمان در خصوص موضوع پژوهشی اهمیت داد.
او، اضافه کرد: اجرای طرح استاندارهای آخر هفته به منظور پژوهش محوری با محتواهایی که در این زمینه تولید شده است دانش آموزان میتوانند در فضای مجازی اهداف پژوهشی را دنبال کنند زیرا آثار آن ها تا پایان امسال جمع آوری و داوری میشود و در هفته معلم نیز از برگزیدههای این طرح تقدیر می شود.
کلاری، با بیان اینکه دبیرخانه طرح معلم پژوهنده در استان فارس بوده، اظهار کرد: ۲۲ هزار طرح از سراسر کشور به این دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۶ هزار طرح مربوط به استان فارس بود و در بستر مجازی از وجود تمام داوران کشوری بهره بردیم که دارای استاندارد بالایی بودند و در سطح کشور مورد رضایت قرار گرفت و نتایج نیز به موقع اعلام شد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس، گفت: انتظار می رود که تمام معلمان فارس در طرح معلم پژوهنده حداقل یک طرح داشته باشند.
انتهای پیام/ت