زارع رشکوییه گفت: از ۴۰ برنامه شاخص کنگره شهدای استان، ۱۰ برنامه مختص محرومیت زدایی برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمود زارع رشکوییه، رئیس کمیته محرومیت زدایی دومین کنگره ملی شهدای یزد در نشست خبری کمیته محرومیت زدایی،گفت: اجرای بیش از چهار هزار طرح عمرانی در مناطق محروم، بهسازی و بازسازی چهار هزار مترمربع از منازل مسکونی در مناطق محروم و اهدای چهار هزار بسته معیشتی به نیازمندان از جمله اقدامات این کمیته در کنگره ملی شهدای استان است.

او افزود: تاسیس ۴۰ خانه هلال در روستاها، حمایت از ۴ هزار دانش آموز بی بضاعت، تهیه ۴۰ هزار بسته بهداشتی، اهدای ۴۰۰ جهیزیه، حمایت از چهار هزار یتیم و بازسازی بیش از چهار هزار متر مربع از مساجد و نمازخانه‌ها از دیگر اقدامات این کمیته است.

مدیرکل امور روستا‌ها و شورا‌های استان گفت: برای اجرای طرح‌های عمرانی استان در حوزه محرومیت زدایی ویژه کنگره ملی چهار هزار شهید استان سعی شد طرح‌ها با ظرفیت‌های جدید و همکاری بنیاد برکت و بنیاد علوی انجام شود.

زارع رشکوییه تصریح کرد: برخی از طرح‌های کمیته محرومیت زدایی کنگره شهدا آغاز شده و تا اجلاسیه نهایی کنگره به پایان می‌رسد و برخی از آن‌ها نیز پس از برگزاری کنگره ادامه یافته و در سال‌های بعد با همکاری خیرین استان تامین اعتبار می‌شود.

او ادامه داد: این طرح‌ها در محور‌های بهداشت و درمان، آب و فاضلاب، راهداری و حمل و نقل، برق و انرژی، طرح‌های هادی، فضای آموزشی، جهاد کشاورزی و دامداری، گازرسانی، ورزش و جوانان، منابع طبیعی و گلزار شهدا اجرا می‌شود.

رییس کمیته محرومیت زدایی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد با اشاره به اولین برنامه‌ی این کمیته در سال گذشته افزود: تیم خیریه بنیاد نوآوران سلامت به مدت ۸۰ روز در شهرستان خاتم مستقر شدند که سه هزار و ۴۹۶ ویزیت و ۱۴۵ عمل جراحی در زمینه چشم پزشکی انجام شد و دو هزار و ۷۷۶ نفر نیز در این مدت خدمات دندان پزشکی را به صورت رایگان دریافت کردند.

مدیرکل امور روستا‌ها و شورا‌های استان با بیان اینکه به منظور خدمت رسانی در زمینه بهداشت و درمان، کار توسعه بیمارستان شهرستان خاتم در دستور کار کمیته محرومیت زدایی قرارگرفته است، تصریح کرد: توسعه این بیمارستان در بیش از سه هزار مترمربع با اضافه کردن اتاق عمل، اورژانس بیمارستانی، بخش مراقب‌های ویژه و بخش رادیولوژی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان انجام می‌شود.

او گفت: ساخت اورژانس بین جاده‌ای در شهر خرانق به رباط پشت بادام و بهاباد به خاتم، ساخت اورژانس مرکزی در شهرستان خاتم، ساخت مرکز جامع سلامت احمد آباد در شهرستان بافق و ساخت ده خانه بهداشت در مناطق محروم استان از دیگر برنامه‌های در دست اقدام کمیته محرومیت زدایی کنکره ملی شهدای استان است.

به گفته زارع، آب رسانی به روستای آسفیچ بهاباد و هفت روستای مزارع شور مهریز از جمله اقداماتی است که در زمینه آب رسانی و بازسازی شبکه آب و روستایی انجام می‌شود.

رییس کمیته محرومیت زدایی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد اظهار کرد: با محورت این کنگره گاز رسانی به چهار روستا در دهستان ارنان، برق رسانی به پنج روستا در شهرستان ابرکوه، ۱۲ روستا در شهرستان خاتم و سه روستا در شهرستان یزد، یک روستا در تفت و یک روستا در مهریز با اعتبار چهار و نیم میلیارد تومان انجام شده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار