رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با اشاره به کارنامه درخشان موکب‌های استان در روزگار کرونا،گفت : موکب‌های استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا هزینه کرده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با اشاره به پای کار آمدن موکب‌های استان پس از شیوع کرونا، گفت : این موکب‌ها چه در حوزه توزیع بسته‌های معیشتی و اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه و چه در حوزه توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده ورود کرده و تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در این حوزه‌ها هزینه کرده‌اند.

او با اشاره به وجود ۱۲۰ موکب ثبت شده در استان کرمانشاه که ۱۴ موکب آن در ایام اربعین هر سال در کشور عراق مستقر می‌شوند، گفت : حدود پنج هزار نفر از مردم استان کرمانشاه افتخار خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات در این موکب‌ها را دارند و این شور حسینی است که آن‌ها را پای کار آورده و می‌آورد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه افتخار نوکری زوار عتبات عالیات را از گذشته‌های خیلی دور دارند، افزود: عاشقان ابا عبدالله (ع) در این استان هر ساله در ایام اربعین میلیارد‌ها تومان در گمنامی خرج زوار عتبات عالیات می‌کنند.

صحرایی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در سطح کشور و استان هیچ بودجه‌ای از بیت المال دریافت نمی‌کند، افزود: این ستاد به صورت کاملا مردمی فعالیت دارد.

او ادامه داد: بیشتر نذورات تقدیمی به ستاد بازسازی عتبات عالیات از سوی اقشار متوسط به پایین جامعه است و این یعنی این مردم با عشق نذورات خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات می‌دهند.

او با اشاره به فعالیت تمامی اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات به صورت افتخاری، گفت: در استان کرمانشاه یک خانواده ۱۵۰ نفری عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات هستند که تمامی آن‌ها بجز یکی دو نفر که به لحاظ چارت اداری حضور آن‌ها ضرورت دارد، مابقی به صورت کاملا افتخاری فعالیت دارند.

در دست اجرا بودن طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با اشاره به در دست اجرا بودن طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی، گفت: این طرح در فاز اول آن از خیمه گاه تا تل زینبیه در دست ساخت بوده که کار ساخت آن از سه سال پیش شروع شده و احتمالا تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

صحرایی افزود: این طرح با مشارکت همه ایرانیان در کربلای معلی در دست ساخت است و با اتمام آن حرم امام حسین (ع) توسعه ۱۴ برابری پیدا خواهد کرد.

صحرایی با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه پارسال بیش از سه میلیارد تومان به ستاد بازسازی عتبات عالیات هدیه کردند، گفت: یک میلیارد تومان از این مبلغ به توسعه حرم امام حسین (ع) و دو میلیارد تومان هم به موضوع خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات در اربعین حسینی اختصاص یافت.

صحرایی ادامه داد: امسال در شرایطی که با محدودیت‌های کرونایی مواجه بودیم، مردم استان کرمانشاه در ۹ ماهه نخست سال ۸۰۰ میلیون تومان کمک نقدی برای توسعه حرم امام حسین (ع) داشته اند.

او ادامه داد: افراد می‌توانند با مشارکت در ساخت یک متر مربع از طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در کربلا که هم اکنون چهار میلیون تومان است، سند افتخار مشارکت خود یا عزیزانشان را دریافت کنند.

صحرایی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند با استفاده از کد دستوری " *۷۲#" در بازسازی حرم امام حسین (ع) مشارکت کنند.

او با بیان اینکه در راستای کمک به تولید و اشتغال تمامی نذورات مردمی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات به کالا تبدیل می‌شود، گفت: بیش از ۹۰ درصد کالا‌های خریداری شده هم از انواع کالای ایرانی است.

صحرایی سپس با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه در حوزه اهدای نذورات در حوزه بازسازی عتبات عالیات جزو استان‌های میانه کشور هستند، از نیم ضریح حضرت زینب (س) در خیمه گاه کربلا به عنوان آخرین یادگاری کرمانشاهی‌ها در عتبات عالیات یاد کرد و افزود: این نیم ضریح سال ۱۳۹۷ از سوی مردم استان کرمانشاه ساخته و در این مکان مقدس نصب شده است.

این مسئول اشاره‌ای هم به در پیش بودن ایام اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی داشت و گفت: ستاد بازسازی عتبات‌عالیات به پیشنهاد شهیدحاج قاسم تشکیل شده، لذا در این ایام برنامه‌های ویژه‌ای از سوی ستادبازسازی عتبات عالیات در استان برای بزرگداشت مقام حاج قاسم تدارک دیده شده که از ۹ تا ۱۳ دی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.