نخستین رویداد شتاب استارتاپ مجازی از ۲۰ تا ۳۰ دی ماه در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سعید تاسا دبیر برگزاری رویداد استارتاپ روبان گفت: این رویداد بزرگ با حمایت امور بانوان و خانواده استانداری قزوین و در راستای طرح جامع مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد را در راستای مأموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی جهت افزایش مهارت و توسعه کارآفرینی و توانمندسازی دانش آموختگان عنوان کرد و گفت: این رویداد در ۲ بخش طراحی و دوخت لباس مشاغل با محوریت طرح‌های ایرانی و اسلامی و لباس مشاغل و تغییرات پوششی ارگونومی در دوران کرونا برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری رویداد استارتاپ روبان افزود: محک زدن ایده‌ها، وارد شدن به دنیای کسب و کار، یافتن شرکای تجاری آینده و استفاده بهینه از تجربیات و دانش کارشناسان حاضر در حوزه پوشاک و البسه کار از مزایای برگزاری این رویداد مجازی است.

این مسئول اضافه کرد: برگزاری مسابقه استارتاپ ویکند فرصت مناسبی برای تمامی علاقه‌مندان در استان و کشور است تا ضمن آشنایی با ماهیت این قبیل رویدادها، اطلاعات لازم را نیز در حوزه کارآفرینی، ایده پردازی، ارائه مدل کسب و کار و دیگر مفاهیم مرتبط کسب کنند.

دبیر برگزاری این رویداد با بیان اینکه ثبت نام و ارسال ایده در رویداد شتاب استارتاپ مجازی روبان از ۲۰ تا ۳۰ دی ماه امسال صورت می‌گیرد، اظهار داشت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://jdqazvin.ir/roban مراجعه کنند.

وی درباره شرایط شرکت در رقابت‌های استارتاپ، افزود: ورود و شرکت همه افراد اعم از دانش‌آموزان و دانشجویان در این رقابت‌ها آزاد است و تنها شرط این است که دارای ایده باشند.

تاسا در ادامه با بیان اینکه هر فردی مجاز به ارائه فقط یک محور است، اظهار داشت: آثار دریافتی بعد از بررسی اولیه اساتید و مربیان، مشاوره و هدایت می‌شوند و به شرکت کنندگان فرصت داده می‌شود تا بر روی ایده، اصلاحات مورد نظر را انجام دهند و به یک طرح نهایی کسب و کار برسند.

این مسئول اصلی‌ترین مزیت برگزاری چنین رقابت‌هایی را شناسایی ایده‌های برتر، کارآفرینی و ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: ایده تجاری افراد توسط داوران که اغلب از اساتید و سرمایه گذاران هستند بررسی و سپس ایده‌های منتخب با حمایت مالی و معنوی و در اختیار قرار دادن فضا و تجهیزات تولید، تجاری سازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه آمار بیکاری در کشور ایران بالاست و در قشر فارغ‌التحصیل این میزان ۲ برابر اقشار دیگر و بیش از ۲۵ درصد است، افزود: نیروی انسانی اولین و مهم‌ترین منبع برای هر جامعه‌ای است و این نرخ از بیکاری یک تهدید به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: کارآفرینی با ایجاد فرصت‌های شغلی، تولید ثروت و بهبود شرایط اقتصادی، پیش‌زمینه‌ای اساسی جهت ارتقای سطح اقتصادی و فرهنگی جامعه است و باید مسوولان و خود مردم به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار