معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به در پیش‌بودن شب یلدا گفت: خانواده‌ها از دورهمی به ویژه در شب یلدا به منظور جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه در نشست فعالان فضای مجازی مراغه گفت: تاثیر پیشگیرانه فضای مجازی در قالب فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر از محدودیت‌های قانونی در ایام کرونایی بوده و از این رو بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها در این راستا بیش از پیش ضروری و حیاتی است.

او با بیان اینکه با وجود تلاش پرسنل درمانی وضعیت فعلی ابتلا به کرونا شکننده است گفت: در حال حاضر واهمه از این در جامعه وجود دارد که حساسیت خانواده‌ها نسبت به روز‌های گذشته در زمینه پیشگیری از کرونا و رعایت ضوابط بهداشتی کاهش یابد.

موسوی افزود: براساس آمار وزارت بهداشت و درمان، بیش از ۵۵ درصد ابتلا به بیماری کرونا براثر دورهمی‌های خانوادگی اتفاق می‌افتد.

او با بیان اینکه در وضعیت کنونی فضای مجازی بزرگترین نقش فرهنگ ساز را ایفا می‌کند افزود: در راستای آگاه سازی اجتماعی، فعالان مجازی می‌توانند با تولید محتوا برای کاستن از دورهمی‌های خانوادگی، در پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا تاثیرگذار باشند.

شعفی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه گفت: فعالان فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی باید نقش فرهنگ ساز خود در کاهش زمینه‌های ابتلا به بیماری کرونا در قالب مطالب و تولیدات رسانه‌ای را ایفا کنند.

 شعفی افزود: با توجه به پیشرفت رسانه‌های مجازی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در فضای سایبری زمینه ساز دسترسی سریع و هوشمند آحاد جامعه به محتوای فرهنگ ساز و پیشگیرانه در ایام کرونایی خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.