دین پرست گفت: در مواردی که بانک‌ها از مصوبات ستاد تسهیل تمکین نکنند، چاره‌ای جز معرفی آن‌ها به دستگاه‌های قضایی نداریم.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک دین پرست قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حالی برگزار شد که پیش از این به استان‌ها این امکان را دادیم که با حضور در این ستاد، مشکلات واحد‌های صنعتی را اعلام کنند.
 
قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: بعد از استان لرستان این بار نوبت به استان مازندران رسید. بررسی‌ها نشان داد که اقدامات مناسبی برای واحد‌های راکد انجام شده است. ۳ واحد مشخص بررسی شدند که یکی از آن‌ها هلدینگی با ۷ شرکت بود که حداقل ۱۰ بانک طرف حساب این واحد‌ها بودند و از مجموع ۱۰ بانک ۹ بانک اعلام آمادگی کردند، اما بانک دهم پیش از این هم برخورد مشابهی داشت و گویی چندان علاقه به همکاری ندارد.

بیشتر بخوانید

او گفت: همچنین شرکت چوب و کاغذ هم با حضور سازمان جنگل‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت تا مطالبه چند ساله این شرکت‌ها رفع شود. یکی از واحد‌های فولادی هم مشکلاتی با بانک‌ها داشت و با ارائه مستندات خواستار رسیدگی شد. سازمان بازرسی کل کشور این اقدام را مورد بررسی قرار خواهد داد.

دین پرست تصریح کرد: قانون صراحت دارد؛ ماده ۶۱ قانون بیان کرده است مصوبات ستاد تسهیل لازم الاجراست. ما دو کار می‌توانیم بکنیم. براین اساس باید همگرایی داشته باشیم و حتی اجازه می‌دهیم مصوبات متناسب با توان اجرایی تغییر کند، اما در موارد خاص که تمکین نمی‌کنند چاره‌ای نداریم تا با معرفی به دستگاه قضایی، با او برخورد قانونی شود.

به گفته این مقام مسئول، ستاد رفع موانع تولید بالاترین بخش در رفع مشکلات صنایع است.

او گفت: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم، رویکرد ما در ستاد تعاملی است، اما همواره عده‌ای ساز ناکوک می‌زنند که باید برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار