رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هشت آزمایشگاه کرونا در محدوده این دانشگاه فعال بوده به طوریکه از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون افزون‌بر ۵۰ هزار تست در آن‌ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  گفت:  هم‌اینک جواب آزمایشات کرونا حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت آماده و موارد مثبت تلفنی پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: برابر دستور وزیر بهداشت در درمانگاه‌های سرپایی بیمارستان‌ها و در کلینیک‌های ویژه تخصصی، امکان استفاده از تست رپید مهیا شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه با همکاری مردم، مسوولان و تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان کرونا شیب نزولی به خود گرفته است، افزود: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه حفظ فاصه اجتماعی و استفاده از ماسک و همچنین عدم شرکت در دورهمی‌های خانوادگی، غلبه کامل بر این ویروس دور از انتظار نیست.

او با اشاره به این موضوع که رنگ بندی مناطق برای مدیریت و کنترل کروناست گفت: در تمام دنیا و کشور آلودگی و گردش ویروس وجود دارد و رنگ بندی‌های انجام شده براساس شرایط فعلی آن منطقه است و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم باعث تغییر وضعیت منطقه به قرمز خواهیم بود.

هاشمی اظهارداشت: در مطالعات انجام شده افزون‌بر نیمی از موارد ابتلا در دورهمی‌های خانوادگی کوچک اتفاق می‌افتد و ۸۰ درصد موارد ممکن است افراد بدون علامت و یا علائم خفیف باشند و براحتی بیماری را به سایر افرادی که پر خطر و دارای بیماری زمینه‌ای هستند منتقل کنند.

او بیان کرد: تغییرات مقطعی به هیچ عنوان نباید باعث عادی انگاری وضعیت بیماری شود و با توجه به اینکه در آستانه آئین شب یلدا قرار داریم از همه هموطنان عزیز درخواست می‌شود مراسم شب یلدای امسال را متفاوت با سال‌های قبل داشته باشند و از دورهمی‌های خانودگی در این شب پرهیز کنند که ممکن است این شادی تبدیل به سوگواری شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار