جانباز گفت: اگر مشترکان آب الگوی مصرف را رعایت کنند با تخفیف صد درصدی مواجه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کشفی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب کشور در نشست خبری که صبح امروز در سازمان آب و فاضلاب کشور با موضوع مشترکان خوش مصرف برگزار شد، گفت: در واقع هدف اصلی این طرح فرهنگ سازی تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان‌ خانگی به نحوه استفاده از منابع ارزشمند و محدود آب آشامیدنی است.

او ادامه داد: راهکار‌های تشویقی و بازدارنده‌ای که در این طرح پیش‌بینی شده کمک خواهد کرد که این فرهنگ سازی تحقق یابد در این طرح مشترکان خوش مصرف خانگی‌ به سه دسته خوش مصرف، پرمصرف و بد مصرف تقسیم می‌شوند.


بیشتر بخوانید


معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری آب تصریح کرد: تابستان گذشته را با افزایش مصرف با توجه به شیوع کرونا گذراندیم، با اقدامات صورت گرفته و یکپارچه سازی شبکه آب روستایی و غیره توانستیم به خوبی عبور کنیم.

در ادامه این برنامه جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور و معاون وزیر نیرو افزود: موضوع این نشست طرح آب امید است که در هیئت وزیران به تصویب رسید و به وزارت نیرو برای ارائه ابلاغ شد.

جانباز گفت: به طور ملی در بخش آب و فاضلاب در بودجه ۱۴۰۰ علی‌رغم محدویت مالی افزایش ۳۶ درصدی داریم که امیدواریم با حمایت مجلس شورای اسلامی طرح‌ها را اجرایی کنیم.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده همانند برق امید، آب امید هم به تصویب هیئت وزیران رسید، به طوری که مشترکان اگر یک سوم مصرف را داشته باشند از پرداخت آب بها معاف خواهند بود.

جانباز گفت: اگر مشترکان الگوی مصرف را رعایت کنند با تخفیف صد درصدی مواجه می‌شوند به طوری که این مصوبه شامل باغ ویلا‌ها و واحد‌های تجاری نیست.

او ادامه داد: ما مشترکان را ترغیب به اصلاح الگوی مصرف کرده‌ایم.

معاون وزیر نیرو گفت: هم اکنون ۴ میلیون نفر مشترک آب مشمول طرح تخفیف صد درصدی آب هستند. مشترکان پرمصرف نیز می‌توانند با آموزش‌های لازم از شرایط پرمصرفی فاصله بگیرند.

جانباز گفت: در ۶ ماه آینده باید طرح آب رایگان اجرایی و پرمصرفان نیز باید خود را به مشترکان کم مصرف تبدیل کنند، زیرا در زمان اوج مصرف قیمت آب افزایش خواهد یافت.

او افزود: ما علی‌رغم شیوع کرونا هیچ بیماری وابسته به آب نداشتیم، به هرحال ما مدت زمانی با این بیماری درگیر هستیم و باید‌ آب مورد نیاز مردم را بدون دغدغه در تابستان ۱۴۰۰ در اختیار مشترکان قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار