رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: استقبال مردم از تحویل کتاب‌های رایگان در شهرستان افزایش یافته است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   ابراهیم عباسپور  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان در با اشاره به استقبال خوب و انگیزه زیاد ارباب رجوع در هنگام تحویل کتاب‌های اهدایی، گفت : توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح بوده است.

او  بیان کرد: ۳۴۷ جلد کتاب به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۴۹۳ هزار ریال از ابتدای امسال به رایگان به مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ای شهرستان اهدا شده است.

عباسپور عنوان کرد: کتاب‌های مزبور در مناسبت‌های مختلف به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مدارس، کتابخانه‌ها و ارباب رجوع این اداره اهدا شده که با موضوعات گوناگون خانوادگی، ادبی، رمان، اجتماعی، دینی و مذهبی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت و کمک آموزشی بوده است.

او افزود : اکنون در این شهرستان ۱۰ باب کتابخانه وجود دارد که از این تعداد پنج باب در شهر‌های شیروان، زیارت و لوجلی و پنج باب در نواحی روستایی مستقر است که مجموع زیربنای آن‌ها هزار و ۹۳۳ مترمربع است.

عباسپور بیان کرد: شهرستان شیروان به ازای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۱.۷ باب کتابخانه دارد که میانگین استاندارد آن سه باب کتابخانه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان افزود: همچنین به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت شیروان، پنج نفر عضو کتابخانه‌ها هستند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.