معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در راستای کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا با متخلفان به طور جدی برخورد می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بسیج مقابله با کووید ۱۹ و نظارت بر واحد‌های صنفی تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی و مکان‌های پر ازدحام تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه خوشبختانه مردم همکاری خوبی در مقابله با کرونا دارند، افزود: با توجه به فعالیت‌های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسانه ها، آگاهی مردم درباره کرونا افزایش یافته است.

او با اشاره به بازدید‌های انجام شده از ابتدای شیوع کووید ۱۹ در گیلان اظهار داشت: تاکنون بیش از یک هزار و ۳۴۳ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به علت تخلف بهداشتی تعطیل و پلمب شدند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به ۱۷۴ هزار و ۲۸۹ مورد بازدید، آموزش موارد پیشگیری و کنترل کرونا در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان اشاره کرد و گفت: ضمن بازدید از ۱۳۳ هزار و ۷۳۰ اماکن عمومی در مناطق تحت پوشش، نکات آموزشی به فعالان این مراکز نیز ارائه شده است.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه در راستای کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا با متخلفان به طور جدی برخورد می‌شود، افزود: در این مدت ۸۶۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و تعداد ۴۸۲ اماکن عمومی به علت تخلف بهداشتی تعطیل شده اند.

او تصریح کرد: به طور متوسط یک صد تیم بازرسی سلامت محیط و کار در سطح شهرستان‌های تابعه با هدف پیشگیری از کرونا بر فعالیت واحد‌های تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز پرتردد نظارت دارند.

بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان گیلان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.