استخراج اکسیژن از سنگ های کره ماه به یک شرکت انگلستانی سپرده شد

یک شرکت انگلستانی مسئولیت استخراج اکسیژن از سنگ‌های آورده شده از کره ماه را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس فضایی اروپا برای استخراج اکسیژن از سنگ‌های کره ماه با یک شرکت انگلیسی قراردادی ۲۸۰ هزار یورویی بست. بر اساس این قرارداد شرکت Metalysis که در شمال شرقی انگلستان قرار دارد از این پس می‌تواند سنگ‌ها موجود از سطح کره ماه‌ را به آزمایشگاه برده و امکان استخراج اکسیژن از آن‌ها را کشف کند؛ گفتنی است این شرکت امیدوار است بتواند این کار را انجام دهد و در صورت جواب دادن این موضوع فرایند استخراج اکسیژن را به طور مستقیم در سطح ماه انجام دهد.

هدف از انجام این آزمایش هموار کردن کره ماه برای انجام تحقیقات در این سیاره و کاهش هزینه‌ها برای اقدامات پژوهشی در آن است چرا که در حال حاضر انتقال اکسیژن از زمین به ماه فرایندی بسیار هزینه بر است و تولید مستقیم اکسیژن از ماه اقدامی بسیار مهم خواهد بود.

سنگ های کره ماه

احتمال ساخت یک پایگاه پژوهشی دائمی در کره ماه

برخی از محققان نیز بر این باورند که در صورت جواب دادن پروژه استخراج اکسیژن از سنگ‌های ماه می‌تواند مقدمه‌ای برای ساخت پایگاه دائمی در سطح این کره باشد و به این ترتیب امکان اکتشافات بسیار طولانی در این کره وجود خواهد داشت. طبق اطلاعات در دسترس درباره سنگ‌های موجود در کره ماه باید گفت که حدود نیمی از جرم این سنگ‌ها را اکسیژن تشکیل داده است و استخراج این عنصر بسیار جذاب خواهد بود.

استخراج اکسیژن از سنگ‌های موجود از کره ماه فعلا در مراحل اولیه خود قرار دارد و دانشمندان در حال پیدا کردن راهی برای استفاده از این عنصر گران بها هستند؛ گفتنی است روشی که دانشمندان حساب ویژه‌ای روی آن باز کردند به عبور دادن جریان الکتریکی از میان سنگ‌ها و جدا سازی عنصر اکسیژن و سایر آلیاژ‌های فلزی از سنگ‌ها مربوط می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار