مشتاقان واردات خودرو به دنبال تنظیم بازار یا خروج ارز؟!/وزیر صمت: انحصار خودرو را می شکنیم!

از وزیر صمت گرفته تا رئیس شورای رقابت موافق آزادسازی واردات خودرو هستند اما جلوگیری از خروج ارز از کشور دغدغه مهم ملی است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تا قبل از روی کار آمدن وزیر صمت جدید، موضوع آزاد سازی واردات خودرو منتفی بود و هر بار که از واردکنندگان خودرو سراغ آزادسازی واردات را می گرفتیم، می گفتند واردات ممنوع است و ممنوع خواهد ماند.

اما اکنون با روی کار آمدن وزیر صمت جدید، موضوع آزادسازی واردات خودرو مطرح شده و اینطور که مشخص است رزم حسینی نگاه مثبتی به آزادسازی دارد، چرا که اینطور که مشخص است این مقام مسئول از کیفیت محصولات داخلی رضایت ندارد و جدیدا در هر جلسه ای که حضور پیدا می کند، از کیفیت پایین این خودروها انتقاد می کند.

اخیرا این مقام مسئول با انتقاد از کیفیت پایین خودرو‌های داخلی و انحصار بازار خودرو در کشور، گفت: کار گروه مشترکی بین وزارت صمت و کمیسیون صنایع مجلس در موضوعاتی مانند رسیدگی به بازار خودرو تشکیل می‌شود.خودرو یکی از موضوعات مهم است.  انحصار تولید خودرو را با واردات می شکنیم.

گزارش - آزادسازی چراغ خاموش واردات خودرو؛ بیدار شدن خودروسازان از خواب خرگوشی با زمزمه آزادسازی واردات

به گفته وزیر صمت، اکنون رقابت در بازار خودرو وجود ندارد و مردم دوست دارند خودرو با کیفیت سوار شوند. 

از طرفی نه تنها وزیر صمت، بلکه پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد هم از کیفیت پایین خودروها انتقاد کرده است. این مقام مسئول معتقد است،کیفیت خودرو مطالبه مردم است که باید با هم‌افزایی و هماهنگی‌های لازم، توقع و انتظارات را به نحو مطلوبی پاسخ داد.

کیفیت خودرو ارتقا نیابد، توقف تولید داریم

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ارتقای کیفیت خودرو‌های داخلی، گفت: با توجه به رویکرد‌های جدیدی که اکنون در وزارت صمت و همینطور در واحد‌های خودروسازی اتفاق افتاده و البته پیگیری‌های سازمان ملی استاندارد، لازم است هماهنگی بین سازمان ملی استاندارد و خودروسازان انجام شود.

او بیان کرد: به نظر می‌آید که خودروسازان اکنون واقعا در جهت ارتقای کیفیت فعالیت می کنند و در حال پیشرفت هستند و رعایت استاندارد‌های لازم را در دستور کار دارند. شرایط کشور با توجه به تحریم ها واقعا سخت است و باید دست به دست هم دهیم تا این صنعت عظیم بتواند کار را پیش ببرد و مردم هم راضی باشند.

گزارش - آزادسازی چراغ خاموش واردات خودرو؛ بیدار شدن خودروسازان از خواب خرگوشی با زمزمه آزادسازی واردات

رئیس سازمان ملی استاندارد تشریح کرد: سازمان ملی استاندارد حامی مصرف کننده است و باید در حمایت از مصرف کننده با خودروسازان در ارتباط باشیم. امیدواریم که تحریم‌ها کمتر شود و دست تولیدکنندگان در این صنعت باز شود تا شاهد تولید خودرو‌های با کیفیت تری باشیم.  

پیروزبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کیفیت خودروها مورد تایید است یا خیر، گفت: سال گذشته برنامه‌ای را برای شورای استاندارد تصویب کردیم که به موجب آن خودروسازان هر کدام از مدل های خودرو را باید به استاندارد لازم آن برسانند و اگر نرسانند باید توقف تولید داشته باشند. باید هماهنگی‌ها صورت گیرد شاید یکی از برنامه‌های بازدید این باشد که بیشتر در جریان استاندارد‌ها باشیم.  

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به رعایت استاندارد های ۸۵ گانه خودرو گفت: استاندار‌دهای ۸۵ گانه تغییر نکرده است و با همان برنامه قبل پیش می‌رود. در این برنامه یک تا ۲ برنامه تقدم یا تاخیر دارد که انجام می‌شود.  


بیشتر بخوانید


گزارش - آزادسازی چراغ خاموش واردات خودرو؛ بیدار شدن خودروسازان از خواب خرگوشی با زمزمه آزادسازی واردات

حالا که بحث از کیفیت پایین خودروهای داخلی مطرح شده، بحث آزادسازی واردات خودرو پررنگ شده است. خبرها حاکی از آزادسازی واردت خودرو آن هم از نوع چراغ خاموش است. 

بعد از تاکید رزم حسینی بر مناسب نبودن کیفیت خودروهای داخلی، در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بحث واردات خودرو پررنگ شد در حالی که در سال های قبل این موضوع جایگاهی در بودجه نداشت و اصولا هر سال میزان آن صفر بود.

واردات خودرو؛  لایحه ای جدید در بودجه ۱۴۰۰

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به جدیدترین تصمیمات در مورد واردات خودرو، گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰، بخشی از درآمد دولت در باب حقوق ورودی خودروهای وارداتی و بالغ بر ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: اگر بخواهیم با دقت به این موضوع نگاه کنیم، این میزان تقریبا بالغ بر ۳ هزار دستگاه خودرو را پوشش خواهد داد. ۳ هزار دستگاه خودرو وارداتی که اصلا عدد و رقم آنچنانی نخواهد بود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو  تشریح کرد: فکر می کنم دولت صرفا ردیف بودجه ای درآمدی خود را در لایحه بودجه حفظ کرده تا بعدها بتواند در مورد آن تصمیم بگیرد و اگر این بودجه در آمدی محقق نشود آسیب آنچنانی به بخش هزینه ای دولت وارد نکند.  اگر این موضوع تحقق پیدا کند، یعنی موضوع واردات رو به افزایش رود، درآمد آن را می تواند به درآمدهای غیر قابل شمول اضافه  شود و در بخش های دیگر که کسری وجود دارد، استفاده شود.

دادفر بیان کرد:‌طرح واردات خودرو  در کمیته صنایع مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که باید برای رای گیری به صحن بیاید. باید دید نمایندگان مجلس به درآمد حاصل از صادرات رای می دهند یا خیر.

گزارش - آزادسازی چراغ خاموش واردات خودرو؛ بیدار شدن خودروسازان از خواب خرگوشی با زمزمه آزادسازی واردات


بیشتر بخوانید


او گفت: اگر نمایندگان مجلس به این موضوع رای دهند، تمام مدارک و اسناد برای تایید باید به شورای عالی انقلاب ارسال شود و آنجا هم باید دید شورای نگهبان چه تصمیمی خواهد گرفت.  اگر فرض کنیم آنجا هم تایید شد، از آن پس واردات از نظر قانونی انجام خواهد شد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو  تشریح کرد: نکته مورد توجه این است که بحث واردات صرفا نمی تواند روی کاغذ انجام شود. در اجرا حداقل زمان ممکن برای فعال شدن فعالان این حوزه منوط به گرفتن تاییدیه‌های قانونی از سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست، پلیس راهور، رایزنی با طرف های خارجی جهت کسب منابع و مقرره قانونی است، که خود آن یک مقوله جداست و نیاز به نیروی انسانی بسیار گسترده دارد ، دستاورد این طرح را زودتر از نیمه سال ۱۴۰۰ نمی بینم.

دادفر ادامه داد:اینکه دولت و مسئولان متوجه شده اند جای واردات در خودروسازی خالی است، بسیار مهم و اساسی است.

از وزیر صمت گرفته تا رئیس شورای رقابت موافق آزادسازی واردات خودرو هستند. رضا شیوا رئیس شورای رقابت خواستار آزادسازی واردات خودرو به منظور کاهش قیمت ها در بازار است.

این مقام مسئول معتقد است که باید بحث آزادسازی واردات مطرح شود اما به دلیل اینکه ارز کافی نداریم باید به صادرکنندگان این امتیاز  را دهیم تا با افزایش صادرات و ارز حاصل از صادرات اقدام به واردات کنند تا اینگونه از ارز کشور نیز استفاده نشود، اما خوب است که به واردات خودرو‌های ارزان قیمت رو بیاوریم  چرا که این موضوع می‌تواند به این بازار کمک کنند.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برای بند حقوق ورودی خودرو (واردات خودرو) در بخش درآمدها، رقم دو هزار و ۴۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است. تعیین درآمد دو هزار و ۴۰ میلیارد تومانی از واردات خودرو برای سال آینده در حالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شده است که در بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور حقوق ورودی خودرو، " صفر تومان " در نظر گرفته شوده بود و این نشان می دهد که این واردات در سال جدید آزاد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
مردم کلی دلار در خانه هایشان پنهان کرده اند. شما واردات را آزاد کن و ببین مردم بدن نیاز به ارز دولتی خودرو وارد می کنند. سودشان را می برند، دولت هم از طریق گمرک منفعت می برد و بازار قیمت خودرو هم تنظیم می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
برخی مشکلات کشور مربوط به توافقات برجام و مسایل بین المللی هست که به لطف خداوند به صورت عزتمندانه برای ایران به نتیجه خواهد رسید. اما برخی مشکلات را مصوبات داخلی ایجاد کرده اند. از جمله ممنوعیت واردات خودرو که باعث مشکلات عدیده ای در داخل شد و می توان به راحتی آنها را لغو کرده به بازار خودرو سر و سامانی دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
غولومعلی
۲۳:۰۱ ۰۶ دی ۱۳۹۹
واردات باید آزاد بشه، اونم بدون تعرفه، خودروساز داخلی هم یا خودش را برسونه یا جونش درآد، درشو تخته کنه
اگه واردات آزاد بشه حتی رولزرویس، بوگاتی، میباخ و ... هم بلدن چی تولید کنن که با جیب ایرانیها جور دربیاد
Iran (Islamic Republic of)
غولومعلی
۲۲:۵۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
واردات باید آزاد بشه، اونم بدون تعرفه، خودروساز داخلی هم یا خودش را برسونه یا جونش درآد، درشو تخته کنه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۵۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
دوستانی که نظر به واردات خودرو میدید الان یه پژو پارس 250 میلیون پولشه ماشینی که میخوارد کنن به گفته وزیر صمت برای درآمد زایی و شک نکنید برای تامین کسری بوجه ماشین خارجی وارد بکنن با قیمت 100 میلیون200 میلیون دست من و شما نمیدن کف قیمتش 1 میلیارد چند در صد مردم توان خرید دارن بعدش قرار باشه سالی 3000 دستگاه وارد بکنن به چند متقاضی میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خوب برن بقيه صنعت را قوي كنن دلار وارد كنن ماشينم ٥٠سال ايران هيچ پيشرفتي نكرده بالاخره بايد وارد كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اگر قیمت بنز بیاد پایین معلومه قیمت پراید هم میاد پایین!
مردم میرن سمت ماشین های بهتر و فشار از روی پراید برداشته میشه و قیمتش منطقی میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
فقط به دنبال خروج ارز ونابود کردن اشتغال وصنعت در ایران
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۱۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
ای خدا کجای دنیا هر سه ماه ماشینها رو گرون می کنند اگر تولید داخله پس این گرونفروشی چیه اگرمواد اولیشو از خارج وارد می کنید برای خودروهای مزخرف با قیمتهای نجومی همون بهتر که خودروهای کارکرده خارجی وارد کنید که قشری امثال ما هم بتونه چون نیاز داره بخره خلاصه کیسه بوکس خودروسازهای داخلی شدیم با هر سه ماه افزایش ¡¡¡¡
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
واردات خودرو رو کاملا و بدون تعرفه آزاد کنید این مردم تاوان کدوم گناهشونو دارن میدن
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۱:۰۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
واردات فقط در صورتی رقابت ایجاد می کند که تعرفه واردات یا صفر و یا بسیار کم باشد در غیر این صورت فایده خاصی نخواهد داشت و یک ماشین معمولی خارجی برای ایرانی ها در حد یک ماشین لوکس تمام خواهد شد پس تاثیری در رفاه نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
شما رو خدا سه ساله ثبت نام کردیم پول دادیم ماشین مارو بدید این چه وضعیه به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
ازاد کنین وارداتو
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیار
۲۳:۱۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
این ک وزیر صمت هیچ .دقیقا پایان دولت احمدی نژاد خود رئیس جمهور اومد ای حرفا زد ک پراید کیلو چند!!!
اینا همش شوی تبلیغاتی پایان دوره هر رئیس جمهوری هس ک میگه کیفت ندارن خودروهای داخلی .
ولی دقیقا از او زمان پراید کیلو چند ۱۴ میلیونی شد ۱۰۰ میلیون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
قیمت ماشینش را کرده 700 میلیون تومن ایرانخودرو بعد میگن دنبال افزایش کیفیته! واقعا ارزش نداره!
کسی اون پولو داشته باشه اگه واردات باز بشه و بدون گمرک باشه چرا باید اونو بگیره؟
Australia
سرباز
۲۱:۳۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
این تصمیم را بر عهده دولت بعدی بگذاریم که تا پایان آن فرصت زیادی باقی نمانده است و اختلاف نظری ایجاد نشود
خودرو قطعات و لوازم یدکی می خواهد تعمیر کار باید به چند نوع خودرو مسلط باشد؟ کجا دنبال تعمیر کار بگردیم در طولانی مدت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
اینکه خودروسازها بدنبال منافع شدید و فرغون سازی هستش شکی نیس، اینکه مردم لایق بهترینها هستن با قیمت و کیفیت مناسب باز شکی نیس، اینکه خروج ارز اقتصاد داخلی رو نابود میکنه بازم شکی نیس، و اینکه وزیر صمت بدنبال گران‌فروشی و خروج ارز از کشور و نابودی و نه اصلاح اقتصاد و نارضایتی که پیش آوردن هستش بازم شکی نیست. و اما وظایف وزیرصمتی که میتونه نجات بخش باشه استفاده از ظرفیت داخلی و جوانان نخبه برا توسعه و اصلاح ساختارها و پایان دادن به ابراز قدرت مسولان خودروساز و قطعه سازان سهام دار و مالکان و مسولان دست در کیسه و به گران‌فروشی و کم فروشی پایان دادن و نظم و نظام قدرتمند رو ایجاد کردن هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خواسته مردم هم همینه که واردات خودرو با تعرفه کم ازاد بشه تا بتونیم خودرو خوب سوار بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
این غیرممکنه
وعدهای الکیه
شایدم به این بهونه میخان خودروواردکنن وبفروشن ولی نه ارزون فوقلعاده گرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
درود بر شرفت وزیر صمت، بابا واردات رو آزاد کنید، بلکه فرغونسازا قیمت‌های نجومیشونو بیارن پایین ماهم بتونیم ازشون یه فرغون کارکرده بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
دروغه .... اگه قرار باشه خودرو خارجی وارد بشه و دولت دوباره رانت خواری کنه و دست دلال بیفته همون بهتر وارد نشه اگه خودرو وارد بشه و قیمت ها هم پایین بیاد یعنی انحصار خودرو از دست دو فرقون ساز داخلی که قیمت خودرو هاشون اندازه بنز و بی ام وه بالاست در بیاد شاید بشه به اینده امید وار بود
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۹:۵۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
بنده هم معتقدم که ای کاش در کنار ساخت موشک، خودروی سازی را هم به سپاه می دادند تا الان اوضاع کشور در این زمینه خوب می شد چرا که یک عده امروزه در خودرو سازی حضور دارند و همش وعده می دهند. برای اینکه اوضاع درست شود مدیریت خودرو سازی را به سپاه بدهند و از طرفی حدود 50 هزار دستگاه هم وارد کنند تا اینقدر افزایش قیمت نداشته و در عین حال رقابت ایجاد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
دمش گرم که واردات آزادکردبزاراین مافیا به خاک سیاه بنشینن 41سال دارن جولان میدن وگرانی تاکی انها ثانیه به ثانیه پولدارترومردم به سلاخی می کشند وبخیال هستن خودروی که خودشان میسازندخودشان هم سوارنمیشن بعد می گویند استاندارد لازم را دارن ومردم به کام مرگ می برند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خرج ارز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
توجه توجه!!!!!!هرکی موافق وارداته لایک کنه خدا کنه برسه به گوش مسئولین
Australia
هموطن
۱۹:۰۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
راهش فقط آزاد سازی واردات خودروی دست دوم هست که با این مقدار ارز خودروی بیشتری وارد کنن و هم اینکه قشر متوسط و ضعیف جامعه هم بتونن خودروی با کیفیت سوار شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
عمو قشر ضعیف بتونن خودرو از رده خارج هم سوار شن راضین ولی اوضاع جوری شده اونم نمیتونیم
فک کردی وارد بشه ما میتونیم بخریم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
تا خودرو وارد نشه این دو شرکت سایپا و ایرانخودرو هر بلایی روسر ملت میارن تا می تونن فقط جیب ملت رو خالی کنند هیچ جای دنیا نداریم واسه خودرو صف بکشن و قرعه کشی کنند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۳۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
یجوری ازواردات صحبت میکنیدکه انگارهمه توانایی خریددارند؟
خودروحداقلی ۱۵۰۰۰دلاربادلار۲۵تومنی میشه ۳۷۵میلیون
باتعرفه نزدیک یک میلیارد آب میخوره کدوم رقابت
این آشغال های فرغون فقط خریدواسه قشرمتوسط بودکه اونم به لطف این دولت خریدش برای مردم آرزوشده
واردات فقط مال ازمابهترانه
مگراینکه واردات خودروکارکردآزادبشه برای هر یک نفرکه خودرولازم داره بدون تعرفه
ولسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
واردات باید با برنامه باشه که هم ماشینهای باکیفیت و زیر ۲۰۰۰ خوب با تعرفه های گمرکی و پلاک و سایر هزینه ها معقول (نه هزار درصد) باشه تا کسی نخواد به بهانه هزینه های مختلف خودروی صد میلیونی را یک میلیارد بفروشه همچنین کسانی که واردات دارن زیر نظر و کنترل بشن تا سو استفاده نکنن ‌و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خدایی جلوی وارداتو باز کنید ما اگه پول پراید و پژو رو بدیم یه ماشین خارجی عالی سوار میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خدا کنه هر چه زودتر واردات خودرو آزاد بشه تا اون عده ای که بهانه خروج ارز و حمایت از تولید داخل خون مردم را مثل کنه میمکند به سزای اعمالشون برسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
واردات آزاد خودرو به نفع همه

این همه کالای خارجی وارد میشه حالا گیر به این خودرو دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
به خدا قسم اگر ماشین سازی در سپاه باشه و جوون هامون روش کارکنن بهترین ماشین های دنیا رو میتونیم تولید کنیم
Iran (Islamic Republic of)
Shahin Sabzevari
۱۷:۴۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
واقعأ کوته فکرین!!!
واردات رو آزاد کنید با کالای خارجی رقابت کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
من حاضرم پولم از کشور خارج بشه ولی زن و بچم با امنیت توی ماشین بشینن
اگر هم که ماشینای داخلی با کیفیت بشن که من باز به شخصه از همون ماشینای داخلی میخرم و افتخار هم میکنم
ولی حیفففف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
بهترین راه آزادسازی واردات و خصوصی سازی دو شرکت ایرانخودرو و سایپا هست. وقتی دولت ها بدونن که منفعتی از این دو شرکت ندارن قیمتها کنترل میشه، وگرنه تا ابد مشکلات مربوط به خودرو و قیمت و استاندارد و غیره هست که با نامه نگاری بین دستگاه ها مسکوت میمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
مشکل مخالفان واردات خودرو چیست؟ همدستی با خودرو ساز یا نگران خروج ارز؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
من که موافق واردات نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
چرا؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خدا خیر بده اونی که وارداتو آزاد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
واقعا بعضی نه عرضه دارن خودرو تولید کنن نه با واردات موافق
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۲۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
من موافق واردات خودرو هستم ولی میدونم
دلالی که خودرو وارد میکنه خودرویی که مثلا با قیمت 100 میلیون تومان میشه خرید رو به مردم 300 - 500 میلیون تومان میده.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۰۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
زمانی که دلار افزایش داشت بدون هیچ رحمی خودرو رو افزایش میدین بیشتر از سقف اعلام شده الان که کاهش داشته هیچ خبری نیست تمام مسئولین سکوت کردن انگار تو این مملکت هیچکس بفکر مردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
نصیروندمغان گرمی
۱۶:۰۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
سلام.تنها در صورتی میتوانیم بگوییم واردات خودرو باز شده که سالانه حداقل دومیلیون دستگاه خودرو بدون تعرفه گمرکی وارد شود و با قرعه کشی به مردم فروخته شود،و الا واردات3هزار دستگاه خودروی گفته شده یعنی قول زدن خودشان و مردم،ضمن اینکه گرانی دههابرای قیمت کارخانه ای دو شرکت انحصاری داخلی در دولت تدبیروامید باید کاهش یابد،مردم دیگر توان خریدمالی این خودروهای بی کیفیت با قیمت کارخانه ای نجومی فعلی را ندارند،تیراژ خودروها نیز باید پنج برابر شود تا پاسخگوی نیاز مردم باشد.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
نه عزیزان خودروی وارد نخواهد شد اگر هم وارد بشه فقط چند تایی مخصوص ریس مجلس و وزیر و مدیران ایران خودرو بس و دوباره در واردات بسته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
رئیس مجلس نه ::برای رئیس جمهور محبوبتون و وزرای عزیز هست که دارن بار سفر میبندن میاد
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۵:۱۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
من کسی هستم مخالف آزاد کردن واردات هستم ولی دلال نیستم حتی خودرویی هم ندارم چندین بار ثبت نام کردم هم سایپا هم ایران خودرو ولی برنده نشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
ممنون باشگاه خبرنگاران جوان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
تازمانی که واردات خودرو باز نباشد خودروساز داخلی هیچ تمایلی در ورود به رقابت با خودرو سازهای معتبر جهانی ندارند و همچنان فرقون میزنند بیرون بجای خودر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
ما فقط نفهمیدیم چرا واردات را ممنوع وحالا چرا آزاد شد؟(البته شما فکر کن ما نفهمیدیم) کلا آمریکا مقصر است.(اینم برای دل خودم نوشتم. )شما که برج سازی تون تو کشورای دیگه براهه مردم ایران سیری چند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
این پولا رو بدین وزارت دفاع یه چیز حدود پنجاه تومن بسازه بده دست مردم بازازاین اوراقی های بیست سال پیش بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۱۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
بگذارید واردات خودرو آزاد بشه مگه ما ایرانی ها چی از بقیه کشورها کم داریم تازه پول بیشتری هم بابت خودرو میدیم و باید انحصاری بودن خودرو اونم با این خودرو های گران و افتضاح و بی کیفیت شکسته بشه البته واردات خودرو های خارجی با کیفیت و با قیمت واقعی باشه و برای دولت و گمرک نون دونی نشه و تعرفه های ۱۰۰ و ۲۰۰ درصدی روی اون نگذارن بگذارین توی این صنعت رقابت ایجاد بشه تا این دو خودرو ساز یکم لااقل به فکر جون مردم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
واردات خودرو یعنی خروج ارز.وقتی آقای وزیر می فرمایند با وارد کردن خودرو انحصار را می شکنیم کاملاً بی ربط می فرماین.برای بالا بردن کیفیت خودرو باید این دو شرکت خودروساز که معلوم نیست شتر هستن یا مرغ باید به بخش خصوصی و کار آمد و اینکاره واگذار بشه و به جوانان فرصت و میدان بده بی شک بهترین خودروهای جهان را تولید خواهیم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
یکی به این اقای وزیر بگه که انحصار واردات خودرو و قاچاق خودرو رو : در بین دوستان و نزدیکان دولت و مدیران ارشد میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۴:۰۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
دلال سود میبره از واردات خودرو از ۲ جهت. اول اینکنه دلار دوباره گرون میشه و رو قیمت ۳۰به بالا میره و دوم اینکنه قیمت کارخانه برای ۳ماه اخر سال باید ۳۵درصد کاهش پیدا کنه وگرنه دلال از فروش گران خودرو داخلی و خارجی مصرف کننده را له میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
اتفاقا باید واردات ازاد بشه تا انحصار سایپا و ایران خودرو شکسته بشه تا اینقدر خودرو های داغون تولید نکنن چندین ساله به بهانه خروج ارز و بیکاری کارگران دارن پدر مردم رو با این خودرو های بی کیفیت در میارن
France
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
جلوی واردات رو گرفتن هنر نیست
شما بگو برنامه ت برای اینکه به تقاضای بازار جواب بدی و جلوی انحصار خودرو رو بگیری تا قیمت ها لحظه به لحظه بالاتر نره و من کارمند با چندرغاز حقوق بتونم یه ماشین بخرم چیه؟؟؟
الان حمایت از خودروساز مهم تره یا مردم؟؟؟
گیرم که ارز از کشور خارج بشه، گیرم که خودروازها ورشکست بشن، خوب بشن تاوانش رو من باید پس بدم؟؟؟ مردم باید ماشین گرون و بی کیفیت سوار شن تا خودروساز ورشکست نشه؟؟؟
اصلا قبول تو راست میگی، اما تا کی؟؟؟؟ چقدر زمان میخواید؟؟ تا کجا باید ماشین بی کیفیت رو چند برابر قیمت به مردم بفروشید؟؟
Canada
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
باید به انحصار وارد کننده ها خاص و دو لگن ساز همزمان خاتمه داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خواهشا جلو واردات خودرو را بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خروج ارز تو قالب خنجر به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
مردم از سایپا و ایران خودرو چیزی جز تحقیر ندیدند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
روزهای خوب میان..هموطنها..عزیزانم...بیایید به هم کمک کنیم.سنتهای مارو نابود کردن.سنتهایی که سالیان سال پا برجابوده...همدلی وهمبستگی بین مردم رو ورداشتند...همه اش بفکر این نباشید اینو بخرم ۲تومن روش بخورم..توهرزمینه ای که کار میکنی ..مخصوصا خودرو...باهم نخریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
با همین قیمت خودروهای به اصطلاح ملی،چه خودروهای با کیفیت خارجی هست؛وقتی رقابت نباشه تهش همینه کیفیت پایین قیمت بالا،الان پراید با اپشن های ۲۰ سال قبل ارزش این قیمتو داره؟؟؟اگ خودرو ازاد باشه کسی پرایو ۵ تومن هم نمیخره،تیترمغرضانه هم نزنین ک ارز خارج میشه،خود خودروسازا به بهانه نرخ بالای دلار قیمت بردن بالا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
مگر جان ملت ایران ارزشی ندارد که سالی فقط 17هزار که اغلب از جوانان وسرپرست خانوار هستند بخاطر بی کیفیتی این فرغونهای ساخت داخل گشته وبیش از از60هزارزخمی وبیلیار بیلیار پول به فنا میره .پول بهتر است یا جان مردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
عجب اوضاعی
انگار ایران رو کره زمین نیست
وارداتم کنند دوبرابر ارزش واقعی میخوان تو بازار بفروشن چون میگن واردات محدوده درنهایت نون دونی یه عده خاص میشه. ما باید بازم خودروی داخلی رو دوبرابر قیمت فضایی کارخونه بخریم. حیف عمر...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
سلام هر چه سریعتر واردات خودرو رو ازادکنیدتامردم حق انتخاب داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۳:۵۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خیلی هول نکن اخوی، واردات رو به شکلی آزاد میکنند که ۳برلبر خودرو به جیبِ دولت برود اونوقت شما حق انتخاب داری بینِ بنزِ ۴ملیاردی و پراید۲۰۰ملیونی
-
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
هرچیز که در انحصار بماند نابود می شود. صنعت خودرو در کشور ما انحصاری است و تولیدات ان دیگر جوابگوی مشتریان نیست و دیر یا زود نابود می شود.
Iran (Islamic Republic of)
كاظم
۱۳:۰۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
سياست خوبي است بايد به انحصار لكن سازي ها خاتمه داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
ان شاالله ،قیمت هم پایین بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
دولت بی لیاقت، هدف وزیر فقط خارج کردن ارز و خدمت به اروپایی ها هست نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
وزیر راه و شهرسازی: انحصار مسکن را می شکنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خروج ارز به بهانه انحصار
1. قبلا وارد نمی کردید چی شد؟ باید انحصار شکنی با خصوصی سازی نه دولتی و....
2.خیانت به مردم به کام دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خروج ارز و خیانت به مردم و مملکت در قالب انحصار شکستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خروج ارز و خدمت به اروپا یا کره ای که خیانت کرد و پول بلوکه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
پیرمردهایی عشق پول وخدمت روازریاست ونظارت شرکتهایی خودروبردارید، دست دلال ورانتخواروقطع کنید کارروبدین دست کارشناس وجوانان تحصیلکرده مملکت کارش راه می افته حتی باتحریم وعده روبیخیال گوشمون پره عمل کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
ارز خارج بشه بهتره تا جون عزیزانمون خارج بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
متاسفانه هر بار که که صحبت از ایجاد تغییر در وضیت نا بسامان صنعت خودرو سازی کشور میشود , اعتراضات هدایت شده ای از سوی طرفهای ذینفع بر پا میشود تا هرگونه تغییر و تحول در نطفه خفه شود ! از جمله در ارتباط با ورود خودروهای خارجی ! و تنها دلیل معتر ض هم ظاهرا خروج ارز است ؟!!!! ایا میلیاردها دلاری که برای واردات " سرخاب و سفیداب " ! ویا وسایل و لوازم تجملی از کشور خارج میشود , ارز نیست ؟ ایا این مخالفت ها و اعتراضات همیشگی فقط بخاطر این نیست که دکان درامدهای باداورده ناشی از تولیدات از رده خارج شده 30 سال قبل کشورهای صنعتی بسته نشود ؟ و این " نان دانی " بی دردسر بصورت دربسته و سربسته در اختیار متولیان امر باقی بماند ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
اگه انحصار را بشکند خدا پدر و مادرش را بیامرزد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
نقشه بعدی دولت هست و سرکیسه کردن مردم و خارج کردن ارز از کشور تو این نابسامان ارزی،این ننگ است نه خدمت به مردم، وزیر باید پاسخگو باشد، همچنین رئیس جمهور که بی خیال هست، شما که دم از تولید داخل میزدی فشار بیار تا تولید از انحصار بیرون بیاد، مملکت رو از انحصار بکش بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
چطوره که وقتی ایران خودرو میخواد آمار تولید بده میگه روزانه به تولید 3000 خودرو در روز رسیدیم ولی وقتی میخواد طرح فروش بزاره مجموع خودروهاش 8000 تا است یعنی تولید 3 روز پس بقیه اش کجا میره و به مردم نمی فروشند
Romania
رضا
۱۲:۱۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
دستتون برای ملت رو شده که به بهانه کیفیت قیمتو بالا ببرین ۲۰ سال بردین بالا و هر سال از سال قبل کیفیت بدتر شد مگه خودتون‌نمیگین بی کیفیتن خوب قیمتو کاهش بدین تا به خودشون بیان
Iran (Islamic Republic of)
رحیم عبدالخانی
۱۲:۱۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
من فقط از این خنده ام میگیره که دولتمردان و مجلسیها میگن ما به فکر تقویت اقتصاد و پول ملی هستیم ..ههههههه پول ملی کدوم پول پولی که با فروختن کولر و موتور و فروش سهام عدالت و گرفتن وام از بانک نتونستم یه پراید مزخرف بخرم...اهن و فولاد ازخودمون پلاستیک و لاستیک از خودمون مواد پتروشیمی از خودمون تحریم رو بهونه کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
کسی موافق خروج ارز در این شرایط نیست اما یک طرفه به قاضی نرید ، خودرو ساز داخلی هم تو این شرایط هر بلایی دلش میخواد سر ملت میاره چون رقیب نداره میگه میخوای بخر نمیخوای نخر ، مردم همیشه در صحنه هم که آب به آسیاب این خودرو ساز داخلی میریزن و با هجوم به خرید این محصولات بی کیفیت به اونها میدون میدن ، در ضمن مگه خودروساز داخلی برای ساخت محصولاتش ارز خارج نمی کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد قربانی
۱۱:۵۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
باز هم بعد از ۱۰ بار خودم و خانم در قرعه کشی ایران خودرو موفق جز برندگان نشدیم نمی دانم چرا یعنی ۱۰ با دو نفر شماره کد پیگیری قرعه کشی از شرکت ایران خودرو با ثبت نام دریافت کنیم نمی داند که این خانواده نیاز به خودرو باشند با ۱۰ بار ثبت نام دو نفر یک کمکی به ما بکنند که واقعا نیاز داریم چند بار نوشتم که سال ۹۸ بازنشسته شدم با پاداش فقط از کارخانه پول ام می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
موشک بسازیم بهتراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
که چی؟ موشکارو مفتی بدیم کشورای بدبخت تر از خودمون؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
اگر یک درصدم قیمت کارخانه رو افرابش بدن بازار به شدت بهم‌میریزه و مقصر کسامی هستن که اجازه دادن و باید پاسخگو ملت باشن صبری دیگه نمونده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
ملت منتظر کاهش قیمت کارخانه ان کیفیت رو بالا ببرن که هزینشو از مردم بگیرن؟ مگه اون موقع که سال به سل کیفیو پایین آوردن خودرو رو ارزون کردن ؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
چه کیفیتی؟ این خودروهای تولیدی اکثرا ۳۰ سال که تو کشور های دیگه از رده خارج شدن تو گشور ما بفکر ارتقا اینا هستین قیمت کارخانه باید کاهش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۳۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
قیمت کارخانه خودروها باید کاهش پیدا کنه مردم توان خریدن یه پژو ۳۰ سال پیشو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۳۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
ایرانخودرو دعوتنامه های دی ماهو ارسال نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
مگر فرغون سازی های کشور از ارز استفاده نمیکنن؟؟؟

اگر استفاده میکنن خب بهتره بجای قطعه ماشین وارد بشه در هر صورت ارز خارج میشه.

اگر ارز خارج نمیشه پس رو چه حسابی نرخ فرغون باید هر 3 ماه یبار افزایش پیدا کنه؟؟؟؟

مگر دست های پشت پرده....
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۲۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
با سلام.
لطفا این ت مدلی تیتر نزنید, الان چند دهه است که انحصار خودرو دست این به اصطلاح خودروساز داخلی هست؟!!!! فقط به اسم تحریم چه بلاهایی که بر سر ملت نیاوردند!!!! آخه قیمت یه خودروی ساخت داخل باید انقدر گرون باشه؟!!! واقعا مردمی که نیاز دارن نمیتونن خودرو سوار شن.اگه راست میگن قصد حمایت از تولید ملی دارن چرا توی تمام این سالهای تحریم قطعات لازم رو بومی سازی نکردن تا به واردات قطعات یدکی و.... احتیاج نداشته باشن که مدام بر طبل تحریم تحریمیم میکوبند.مگر ما متخصص کم داریم؟!!! یا هوش پایینی دارند متخصصینمون...!!!!
بگذارن واردات خودروی با کیفیت مناسب و البته قیمت مناسب آزاد بشه, نه اینکه خودروهای میلیاردی وارد کنن که مردمم مجبور شن هر جور شده لگن های داخلی رو خریداری کنن.....
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۲۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
با سلام.
لطفا این مدلی تیتر نزنید, الان چند دهه است که انحصار خودرو دست این به اصطلاح خودروساز داخلی هست؟!!!! فقط به اسم تحریم چه بلاهایی که بر سر ملت نیاوردند!!!! آخه قیمت یه خودروی ساخت داخل باید انقدر گرون باشه؟!!! واقعا مردمی که نیاز دارن نمیتونن خودرو سوار شن.اگه راست میگن قصد حمایت از تولید ملی دارن چرا توی تمام این سالهای تحریم قطعات لازم رو بومی سازی نکردن تا به واردات قطعات یدکی و.... احتیاج نداشته باشن که مدام بر طبل تحریم تحریمیم میکوبند.مگر ما متخصص کم داریم؟!!! یا هوش پایینی دارند متخصصینمون...!!!!
بگذارن واردات خودروی با کیفیت مناسب و البته قیمت مناسب آزاد بشه, نه اینکه خودروهای میلیاردی وارد کنن که مردمم مجبور شن هر جور شده لگن های داخلی رو خریداری کنن.....
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۱۱:۱۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
آزاد کنید این هایی که میگن نکنین دلالن چون می‌خوان پراید رو به قیمت ۳۰۰ میلیون بفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
هرجا انحصار باشه فساد ایجاد میشه تولید کنندگان خودرو چون می دانند مردم چاره ای جز خرید خودرو داخلی ندارند کیفیت و قیمت برایشان مهم نیست واردات آزاد شود با ایجاد رقابت کیفیت محصولات بالا می رود و قیمت کم می شود.به نفع مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
اگه واقعا به فکر مردم هستید تیراژ خودروهای بی کیفیت داخلی رو کم کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۵۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
هرچي بگم ي داستان درست ميكنيد
نه بزارين با پرايد ميريم
اسماهم اصلاح مكمن
تلاش تكمن
وانحصار باشه
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۰:۴۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
اگر کیفیت و قیمت خودرو (لگن) تولید داخل را قابل رقابت با محصولات خارجی کنید نباید نگرانی خاصی از واردات خودرو داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خائن تر از باشگاه دروغ گویان نسبت به ملتش، در کل دنیا ندیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
دمت گرم حقیقت محض رو گفتی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
مردم از خودروساز داخلی حمایت کردن ولی اونا جواب خوبی به مردم ندادن خودرو باید ازاد بشه شما همین پرونده شکایت از خودروسازها رو ببینین بی کیفیتی محصولاتشونو ببینین همیشه هم ا گرونی دلار محصولاتشونو گرون میکنن در صورتی که همین خودرو میتونست ارزو کنترل کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
تو زمانی میفهی اینجوری ننویسی که احتمالا نوادگانت هم به تصمیمات بی پایه و اساس دولت دارن سر قبرت میخندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
با توجه به اینکه خروج از پروتکل الحاقی قانون شده ، در نتیجه از بهمن ماه مجددا تحریمها تشدید و شوک قیمتی خواهیم داشت. لذا واردات خودرو خودبخود منتفی است. لطفا امید واهی به مردم ندهید و بجای ان تلاش کنید کیفیت و تیراژ خودروهای داخلی را بالا ببرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
باسلام باشگاه خبرنگاران جوان متن وپیام وعکس متحرک می گذارید چند لحظه فرصت بدین بخونیم سریع رد نشود
۱۲
آخرین اخبار