ششمین کنفرانس بین المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تامین در تاریخ ۲۷ آذر در دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد.  

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست اطلاع رسانی ششمین کنفرانس بین المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تامین امروز (سه شنبه، ۲۵ آذر) با حضور عزیزالله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی، حسن کامران، رئیس کنگره جغرافیای ایران و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه خوارزمی برگزار شد و تاریخ اصلی برگزاری این نشست ۲۷ آذر خواهد بود. 

حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در این مراسم اظهار کرد: اولین کنگره بین المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تامین در دانشگاه امام حسین برگزار شده است و ششمین کنفرانس هم در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود. هدف از برگزاری این کنگره، همگرایی کشورها از نگاه جغرافیدانان برای پیشرفت همه جانبه اقتصادی، فرهنگی و ... کشورهاست.

گرایش جغرافی را در کنکور توسعه می‌دهیم

در ادامه حسن کامران، رئیس کنگره جغرافیای ایران تصریح کرد: انجمن جفرافی، قدیمی ترین انجمن کشور است که فعالیت خود را از سال ۱۳۵۲ شروع کرده است؛ یکی از فعالیت های ما در این زمینه به اینصورت بود که گرایش جغرافی را در کنکور توسعه دهیم یعنی دانش آموزان رشته های ریاضی هم بتوانند در رشته جغرافی در دانشگاه تحصیل کنند.

او افزود: آمایش سرزمین یکی از اهداف انجمن جغرافیای ایران است. آمایش به معنای نحوه تشخیص بهره برداری از سرزمین است تا بتوانیم در جهان اسلام با نگاه علمی و جغرافیایی به حل مسائل و مشکلات جهان سوم توجه خواهیم کرد، چرا که مسائل سیاسی در این زمینه به تنهایی کاربرد ندارند.

کامران تصریح کرد: آمایش نباید تنها شامل قسمت های خشک شوند بلکه دریاهایی مانند خلیج فارس هم در این زمینه نقش دارند و باید با زبان جغرافیایی به ارائه نسخه های جغرافیایی و آمایشی به دولت هایمان بپردازیم تا به اینصورت در جهت رفع مشکلات کشور گام موثری برداریم.

رئیس کنگره بین المللی جغرافیای ایران ادامه داد: مقالات آموزشی و تکنولوژی جغرافیدانان جهان اسلام باید برای رفع نیاز مشکلات جامعه مورد استفاده قرار بگیرند و مقام معظم رهبری هم در این زمینه تاکید زیادی دارند. باید گفت جوانان و دانشمندان ما امروزه با وجود تحریم ها بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرده اند.

او با بیان اینکه خروجی این کنگره باید به انسجام و وحدت کشور شامل شود، تاکید کرد: باید بتوانیم در آینده کنگره های جغرافیایی را توسعه دهیم تا به اینصورت برای رفع مشکلات جامعه تلاش کرده باشیم.

کامران اضافه کرد: آمایش سرزمین در هر کشوری ستودنی است و در این زمینه مدیریت موثر تاثیرگذار است که جغرافیدانان با ارائه نظرات خود به مسئولان می توانند شناخت گسترده تری در خصوص مکان های جغرافیایی در اختیار آنان قرار دهند، هر چند که نظرات این افراد مورد قبول نباشد اما جغرافیا می تواند به بسیاری از این مسائل کمک کند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.