آیین رونمایی از طرح تولید سوآپ‌های نمونه‌برداری ویروس کرونا در شهرکرد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

طرح تولید سوآپ‌های نمونه‌برداری کرونابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در آیینی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از طرح دانش‌بنیان تولید سوآپ‌های نمونه‌برداری ویروس کرونا در شهرکرد از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس رونمایی شد.

نمکی در دوازدهمین آیین پویش ره سلامت از تلاش‌های پژهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری در مهار و مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: شرکت دانش بنیان این استان با تولید سوآپ‌های داکرون کار بزرگی در این حوزه انجام داده است.


بیشتر بخوانید


او همچنین از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در مهار پیک اخیر ویروس کرونا در استان نیز تقدیر کرد و افزود: این استان با مدیریت مطلوب خود در دوران شیوع کرونا و به ویژه در مهار پیک اخیر خوش درخشید.

نمکی اضافه کرد: با تولید انبوه سوآپ‌های نمونه‌برداری ویروس کرونا از سوی این شرکت بار سنگینی از دوش حوزه بهداشت و سلامت برداشته شد که اقدام بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود.

او اظهار داشت: سوآپ‌های نمونه‌برداری که پیش از این با دستگاه‌های خارجی تولید می‌شد علاوه بر اینکه شکننده بود بلکه به سبب جذب بالای پنبه هیدروفیلی، نمونه سریع جذب می‌شد و بدین ترتیب بسیاری از آزمایش‌های تشخیص کرونا منفی کاذب اعلام می‌شد.

نمکی ادامه داد:، اما سوآپ‌های داکرون تولیدی این شرکت هم قابل انعطاف است که از شکستگی دستگاه جلوگیری می‌کند و هم با پنبه مصنوعی پلی‌استر تولید شده و قدرت جذب نمونه را کاهش می‌دهد.

شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این شرکت تاکنون دو میلیون قطعه از این سوآپ‌ها را در کشور به فروش رسانده و می‌تواند تمامی نیاز کشور به این کالا را جوابگو باشد.

او افزود: تمامی مراحل ساخت این محصول از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار بومی است و مجوز تولید انبوه آن از طریق اداره تجهیزات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار