سفر با روبات ها محقق شد؛ رونمایی از اولین تاکسی خودران آمازون

شرکت آمازون اعلام کرد با همکاری شرکت Zoox در حال آزمایش خودروهای خودران است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود ۶ ماه است که شرکت آمازون در حال کار روی عرضه خودرو‌های خودروان خود برای استفاده در شهر است. این شرکت اولین خودروی خودران خود با نام Zoox robotaxi را به تازگی وارد خیابان‌ها کرده که علاوه بر قابلیت رانندگی خودکار امکان رانندگی به کمک یک انسان را هم دارد تا در صورت نیاز، بتواند کنترل آن را در اختیار بگیرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، طول این خودرو فقط ۳.۶۳ متر است که آن را به یکی از کوچک‌ترین تاکسی‌های جهان تبدیل کرده است.

این خودرو توانایی رانندگی از هر دو جهت را دارد، اما شرکت آمازون هیچ فرمان یا اتاق خاصی را برای راننده آن در نظر نگرفته است. تمامی فضای این خودروی خودران به محل قرارگیری مسافران اختصاص یافته است و مسافران باید به صورت رو در رو وارد آن شوند. باید گفت این خودرو بیشتر شبیه به یک کالسکه است تا اتومبیل چرا که نهایت سرعت آن ۷۵ مایل بر ساعت است. انرژی این خودرو از طریق دو باتری شارژ می‌شود و با هر بار شارژ به مدت ۱۶ با نهایت سرعت خود امکان حمل و نقل را فراهم می‌کند.

خودرو آمازون

ویژگی‌های امنیتی خودرو خودران آمازون

این خودرو دارای ویژگی‌های ایمنی بسیار منحصر به فردی است که می‌توان به وجود کیسه هوای دو جهته و صندلی‌های بسیار با کیفیت با امتیاز پنج ستاره اشاره کرد. علاوه بر این، در این خودرو دوربین، سنسور LIDAR و سنسور دید ۲۷۰ درجه تعبیه شده است که باعث از بین رفتن تمامی نقاط کورآن می‌شود.

شرکت‌های Zoox و آمازون اعلام کرده‌اند ربات‌های تاکسی این دو شرکت در حال حاضر در لاس وگاس، سانفرانسیسکو، فاستر سیتی و کالیفرنیا در حال آزمایشند. باید امیدوار بود در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور افراد در این خودرو‌ها هم باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار