رئیس هیئت مؤسس گفتمان انقلاب اسلامی گفت: تنها راه تحقق آینده خوب برای کشور، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد و کارآمد کشور و میدان دادن به آنهاست.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرحمن معاشر رئیس هیئت مؤسس گفتمان انقلاب اسلامی در برنامه گام دوم رادیو تهران، کارآمدی نیروی انسانی و ظرفیت نیرو‌های جوان و مستعد را به عنوان ثروت کشور، در گرو خود اتکایی دانست و گفت: تنها راه تحقق آینده خوب برای کشور، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد و کارآمد کشور و میدان دادن به آنهاست.

او با ابراز تأسف از اینکه در حوزه مدیریتی کشور فرصت در اختیار جوانان قرار داده نمی‌شود، گفت: مسئولان منصوبانشان را افراد با تجربه و بعضاً در سنین حدود ۶۰ سال قرار می‌دهند؛ میدان ندادن به جوانان چالش‌هایی را ایجاد کرده است که امیدواریم با تحقق گام دوم انقلاب بر طرف شوند.

رئیس هیئت مؤسس گفتمان انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای ایجاد جهش در پیشرفت حوزه‌های تحقیقاتی و علمی کشور، زحمات بسیاری در دانشگاه‌های مختلف کشیده شده است و به برکت فرصت و حضور ارزشمند جمعیت جوان زیر ۴۰ سال از دهه ۶۰، سی و شش میلیون نفر نیروی پر توان و جوان بین ۱۵ تا ۴۲ سال داریم که ظرفیت‌های بالقوه به شمار می‌روند.

معاشر بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ میلیون نفر متخصص با تحصیلات عالیه در کشور وجود دارد که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کرده اند؛ جمهوری اسلامی ایران در دانش آموختگان علوم مهندسی رتبه دوم را دارد.

او یادآوری کرد: ایران در یک دوره زمانی از پهلوی و قاجار تحقیر می‌شد و عقب ماندگی داشت. همچنین به مردم و نیروی انسانی کشور آن چنان که امروز بر متخصصان و دانشمندان ارزش می‌نهند، اهمیت داده نمی‌شد؛ چراکه متخصص و دانشمند برجسته‌ای نداشتیم.

معاشر گفت: وقتی کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفت و انقلاب اسلامی رخ داد، ابتدا سلطنت استبدادی جای خود را به حکومت مردمی داد و با شکل گیری حکومتی مردمی، فرصت‌هایی برای جوانان، دانشمندان و نخبگان ما در حوزه‌های مختلف ایجاد شد تا فعال شوند و روحیه و باور "ما می‌توانیم" به همه آحاد ملت منتقل شود.

او در پایان تأکید کرد که کشور به برکت تحریم ناچار شد به خودش و ظرفیت جوانان و دانشمندانش، اتکا داشته باشد و به سمت تحقق نیروی کارآمد حرکت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار