معاون عملیات سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از نجات جان راننده محبوس در خودروی وانت پیکان واژگون شده توسط نیرو‌های عملیاتی آتش نشانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رستمی معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: یک دستگاه خودروی وانت پیکان در نخستین ساعات صبح در جاده روستایی دواسب زنجان مقابل جایگاه عرضه سوخت، واژگون و درون کانال آب سقوط کرده بود.

او افزود: پس از اطلاع از این حادثه رانندگی به منظور نجات جان راننده گرفتار در داخل خودروی واژگون شده، بلافاصله گروه نجات تخصصی از ایستگاه شماره ۲ واقع در مجتمع ادارات و گروه اطفای حریق و ایمن سازی از ایستگاه شماره پنج واقع در کوی نگین، اعزام شدند.

رستمی با بیان اینکه خوشبختانه این کانال، فاقد آب بود، ادامه داد: از آنجایی که بیم حریق و انفجار خودروی واژگون شده می‌رفت بنابراین بلافاصله عوامل گروه نجات تخصصی عملیات رهاسازی را انجام داده و راننده را که مصدوم شده بود بیرون کشیده و به مرکز درمانی به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل دادند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: این حادثه ساعت ۷:۰۳ صبح بر اثر بی احتیاطی و عدم کنترل راننده خودروی وانت پیکان اتفاق افتاده بود و نخستین اکیپ عملیاتی آتش نشانی زنجان نیز از ایستگاه شماره پنج در مدت ۲ دقیقه در محل حاضر شد.

رستمی افزود: باتوجه به موقعیت خطرناکی که جان راننده را تهدید می‌کرد عملیات رهاسازی از سوی گروه نجات تخصصی در کمتر از ۶ دقیقه انجام شد و نفرات گروه پس از چند دقیقه تلاش بی وقفه و پر اضطراب و بیرون آوردن راننده که به دلیل گیر افتادن از ناحیه قفسه سینه تحت فشار بود، نفسی راحت کشیدند.

او از شهروندان خواست هنگام مواجهه با چنین حوادثی بلافاصله موضوع را با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی در میان بگذارند تا نسبت به اعزام اکیپ‌های عملیاتی به محل حادثه اقدام شود.
 
 
منبع ایرنا
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.