همتی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۸ هزار تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ همتی مدیرکل استاندارد ایلام گفت : یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد.

مدیرکل استاندارد ایلام افزود : توجه به استاندارد یکی از ابزار‌های افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

همتی اضافه کرد: همچنین در طی این مدت (ابتدای امسال تاکنون) تعداد ۳۹۲فقره پرونده صادراتی که محصولات آن‌ها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آن‌ها مجوز صادرات صادر شده است.

او ادامه داد : همچنین در طی این مدت تعداد ۳۵۶ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

همتی در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار بین المللی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.