نمکی گفت: مقاله ها باید کاربرد عملی داشته باشند تا تولید بزرگ ملی و خودکفایی جدید برای کشور رخ دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم رونمایی از طرح های پژوهشی و فناوری حوزه سلامت، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان و پژوهشگران نقش عمده ای در تاریخ کشور ما دارند. مبنا و نگاه ما به امر پژوهش این است که اگر کشوری بخواهد در امر توسعه قدم بگذارد، موثرترین مولفه و تاثیرگذارترین فاکتور را پژوهش می دانیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اندیشه جستجوگرانه را فقط در دانشگاه ها تقویت می‌کنیم، گفت: اگر قرار باشد پژوهش در کشور نهادینه شود باید روحیه اندیشه گرانه، پژوهشگرانه و پرسشگرانه را در مدارس تقویت کنیم.

باید روح جستجوگر را از مدرسه آغاز کنیم

او ادامه داد: تقویت فرهنگ گاوشگری کودکان، مبنای مهم تغییر در نگرش ما به پژوهش است؛ باید روح جستجوگر را از مدرسه آغاز کنیم. تقاضای ما از سیاست‌گذاران کشور این است که مدرسه را به عنوان اولین پایگاه جستجوگر تقویت کنند. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه نقش پژوهش در توسعه کشورها بسیار بی بدیل است، تصریح کرد: کشورهایی مثل چین و جنوب شرق آسیا در روزهای سخت اقتصادی بیشترین تمرکز را ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﻫﺎی ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ گذاشته اند. این باعث شده که کشورهایی نظیر چین و کره جنوبی را جلوتر از سایر کشورها ببینیم. 

نمکی افزود: اولین کاری که باید بکنیم دادن وزن مناسب به امر تحقیقات در بودجه ریزی ملی است. از دانشگاه ها انتظار می رود تحقیقات را به این سمت سوق دهند که محصولی از آن تولید شود؛ هرگز ارائه مقاله به تنهایی باعث  توسعه نمی‌شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: تحقیقات ما باید به سمت تولید محصول و با هدف حل مشکلات باشد و صرفا مقاله‌ها مشکل گشا نیست. مقاله‌ها باید کاربرد عملی داشته باشند تا تولید بزرگ ملی و خودکفایی جدید برای کشور رخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.