رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان ۱۳۰ زندانی از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: توجه به امور زندان و زندانی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانیان از برنامه‌های مهم دوره تحول دستگاه قضایی است.

او افزود: از آغاز امسال که استان زنجان در هر سه پیک کرونا وضعیت قرمز را داشت، بیش از یک هزار بار از زندان‌های زنجان بازدید و با زندانیان دیدار چهره به چهره انجام شد که در هر یک از این برنامه‌ها تعدادی از زندانیان از زندان آزاد شدند.

نیارکی با تاکید بر این موضوع که سیاست‌ها و بخشنامه‌های قوه قضائیه در استان با جدیت و با جدول زمان بندی اجرا می‌شود، ادامه داد: در همین راستا و برای اجرای بخشنامه ابلاغی ریاست قوه قضائیه با عنوان طرح پایش و غربالگری قضائی پرونده زندانیان از ابتدای اجرای این طرح، ۱۳۰ زندانی از زندان‌های استان زنجان آزاد شدند و امروز نیز ۳۲ زندانی از مجموع ۱۳۰ زندانی از زندان آزاد شدند.

او افزود: با همکاری و همراهی قضات و زندان‌های استان زنجان اقدامات و تلاش‌های بسیار خوبی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های زنجان انجام شده که در این راستا با کاهش ۳۰ درصدی جمعیت کیفری زندان‌ها مواجه هستیم و استان زنجان رتبه ۵ کشوری را کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با اجرای این طرح این محکومین مورد رافت اسلامی قرار گرفتند و امیدواریم بعد از آزادی پایبند به احکام اسلامی و آموزه‌های دینی بوده و در کنار خانواده خود زندگی سالم و سعادتمندانه داشته باشند.

او از اجرای طرح پابند الکترونیکی نیز خبر داد و افزود: حبس زدایی از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است.

صادقی نیارکی افزود: از این حیث استان زنجان رتبه اول را دارد و دستگاه قضایی تمام تلاش خود را بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان انجام خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در تشریح فواید استفاده از طرح پابند‌های الکترونیکی خاطرنشان کرد: با نصب پابند بر پای زندانیان، آن‌ها می‌توانند زندگی عادی داشته باشند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: از ویژگی‌های اجرای طرح پابند الکترونیکی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه‌جویی در هزینه است، چرا که ماندن افراد در زندان مشکلات خاص خودش را دارد و این طرح با یک کار کارشناسی شده در حال اجرا است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.