عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس یازدهم توجه بیشتر به ابزار‌های نظارتی و تقنینی دارد و در این ۶ ماه از ابزار‌های خود به خوبی استفاده کرده است.

۱۵۲۰ تذکر کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و وزرا در ۶ ماهه اول امسالبه گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۵ آذر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس یازدهم توجه بیشتر به ابزار‌های نظارتی و تقنینی دارد و در این ۶ ماه از ابزار‌های خود به خوبی استفاده کرده است.

وی افزود: در ۶ ماه نخست دوره یازدهم مجلس بیش از هزار و ۵۲۰ تذکر کتبی به رئیس جمهور و وزرا داده شد، در حالی که در ۶ ماه نخست دوره دهم تعداد تذکرات کتبی ۷۹۸ مورد بود و بر این اساس تاکنون ۹۰ درصد استفاده از این ابزار نظارتی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: تاکنون هزار و ۱۳۶ سوال از دولتمردان داشته‌ایم که نسبت به دوره مشابه مجلس دهم ۱۲۷ درصد رشد داشته است، چرا که مجلس دهم در ۶ ماه نخست فعالیت خود فقط ۴۹۹ سوال از وزیر داشت، همچنین تعداد تحقیق و تفحص‌ها در مجلس یازدهم تاکنون ۸۲ مورد بوده و نسبت به ۶ ماه نخست دوره دهم مجلس ۱۴۸ درصد افزایش یافته است.

نماینده مردم شاهین شهر گفت: مجلس از ابزار‌هایی مانند ماده ۲۳۴ و ماده ۴۵ هم استفاده کرده و کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی این موضوعات هستند تا به نتیجه نهایی برسد، همچنین ماده ۲۳۵ و ۲۳۸ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص چهار وزارتخانه‌ای که گزارش عملکرد هفت ماهه سال ۹۸ و پنج ماهه سال ۹۹ خود را به مجلس ارائه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار