تنها خورشیدگرفتگی ۲۰۲۰ در آمریکای جنوبی پدید آمد

مردم شیلی تنها افرادی بودند که موفق به مشاهده اولین و آخرین خورشید گرفتگی سال ۲۰۲۰ شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات منتشر شده، تنها خورشیدگرفتگی کامل سال ۲۰۲۰ در آمریکای جنوبی صورت گرفت و فقط مردم مناطقی از این قاره قادر به تماشای این پدیده‌ نادر بودند. ناحیه جنوبی آمریکا تاکنون به صورت دو سال پیاپی شاهد خورشیدگرفتگی‌های خاصی بوده است.

طی این دو سال مردم کشور شیلی و آرژانتین قادر به مشاهده این رویداد جذاب بوده‌اند اما در سال ۲۰۱۹ پدیده خورشیدگرفتگی به دلیل زمان وقوع از شدت کمتری برخوردار بود و تیرگی بسیاری در آسمان پدیدار نشد. تنها خورشیدگرفتگی امسال روز دوشنبه ۱۴ دسامبر به وقوع پیوست و مردم آمریکای جنوبی یکبار دیگر شاهد این رویداد شگفت‌انگیز بودند.


بیشتر بخوانید


ویژگی‌های تنها خورشیدگرفتگی سال ۲۰۲۰

ویژگی‌های تنها خورشیدگرفتگی سال ۲۰۲۰

در پدیده خورشیدگرفتگی امسال خورشید در بالاترین ناحیه آسمان قرار داشت و به همین دلیل شدت تاریکی بیشتر از سال قبل بود. دنیل فرناندز، ستاره‌شناس کشور شیلی در مصاحبه با سازمان ناسا اظهار داشت که دانشگاه پونتیفیکا ابزار بسیاری برای تصویربرداری از این پدیده در دست داشت اما به دلیل وجود ابرهای بسیار در آسمان این مجموعه نتوانست تصاویر بسیاری را کسب کند. گفته می‌شود مردم در دیگر مناطق شیلی دید بهتری به این پدیده داشته‌اند و افراد بسیاری برای تماشای خورشیدگرفتگی به خیابان‌ها آمده بودند. گفتنی است؛ کل زمان خورشیدگرفتگی در شیلی ۲ دقیقه اعلام شده که رسانه‌های این کشور تمامی مراحل این پدیده را از طریق کانال‌های تلویزیونی به نمایش گذاشتند.

بر اساس داده‌های دانشگاه پونتیفیکا، خورشیدگرفتگی به صورت دقیق در ساعت ۱۱ و ۳۸ دقیقه به وقت شیلی صورت گرفته است. برخلاف باورهای قدیمی، خورشیدگرفتگی نشانه‌ای از سلامت سیستم گردش زمین به دور خورشید است و پدیده‌ای مهم به حساب می‌آید. این رویداد همچنین نشان می‌دهد که ماه در فاصله درستی از زمین قرار دارد و اندازه آن دقیقا به نوعی نمایان می‌شود که جلوی تابش نور خورشید را بگیرد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته گفته می‌شود خورشیدگرفتگی‌های کامل پدیده‌های نیستند که بی‌دلیل ظاهر شوند و غیر قابل پیش‌بینی باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار