مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: جشنواره مجازی شب یلدا در استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: سفره شب یلدا در استان زنجان همواره به وسیله ظروف و هنردستان هنرمندان این خطه زینت داده می‌شود و هنرمندان در رشته‌های ملیله، مس، گلیم، معرق چوب و دیگر رشته‌های مرتبط با این فرهنگ و رسوم نقش مهمی در این شب مهم را ایفا می‌کنند. 

او افزود: در این جشنواره شرکت کنندگان اقدام به سفره آرایی یلدا کنند و تصاویر آن را به صورت عکس و فیلم به صفحه اینستاگرام  اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ارسال کرده و از نفرات برتر به همراه جوایز نفیس قدردانی خواهد شد.

ارجمند ادامه داد: امیدواریم با برگزاری یلدای مجازی و پرهیز از حضور در اجتماعات بتوانیم هر شرکت‌کننده می‌تواند ۲ اثر ارسال کند که آثاری که عناصر بومی و محلی در آن توجه شده است در اولویت این جشنواره قرار دارد.

او گفت:جشن شب یلدا از مراسم قدیمی می‌باشد که هر ساله ایرانیان در آخرین روز پائیز، شب اول فصل زمستان آن را جشن می‌گیرند و چیدن سفره شب یلدا یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه دار می‌باشد.

ارجمند افزود: این جشنواره از تاریخ ۲۷ آذر ماه تا ۵ دی ماه با مشارکت و همکاری هنرمندان استان زنجان به صورت مجازی برگزار می‌شود که نتایج آن ۲۲ بهمن به مناسبت دهه فجر اعلام می‌شود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.