مقامات رباط با برپایی تجمع علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه القدس العربی چاپ لندن در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: منابع محلی در مغرب اعلام کردند مقامات رباط با برگزاری تجمع علیه عادی سازی روابط با اسرائیل که قرار بود امروز دوشنبه در مقابل مجلس این کشور برگزار شود، مخالفت کردند.

شش انجمن مغربی با صدور بیانیه‌ای مشترک این اقدام را تحولی خطرناک توصیف و اعلام کردند رژیم‌های مغرب و دیگر کشور‌های عربی و آفریقایی به رژیم صهیونیستی خدمات رایگان می‌دهند و این در حالیست که این رژیم باید تحت تحریم‌ها و انزوای بین‌المللی قرار گیرد.

شبکه دموکراتیک مغرب برای همبستگی با مردم، ائتلاف مغرب برای کمیسیون‌های حقوق بشر، انجمن مغرب برای حمایت از مسائل امت، جنبش BDS، کمپین مغرب برای تحریم علمی و فرهنگی اسرائیل و کمیته همبستگی با مردم فلسطین در البیضا امضا کنندگان این بیانیه هستند.

بر اساس بیانیه دربار سلطنتی مغرب، محمد ششم، شاه مغرب اعلام کرد: روابط دوجانبه رسمی و دیپلماتیک با اسرائیل در اسرع وقت از سر گرفته خواهد شد. او البته در صحبت‌هایی تامل برانگیز مدعی شد این اقدام به هیچ وجه تأثیری بر تعهد دائمی و پایدار مغرب برای دفاع از آرمان عادلانه فلسطین و تعامل سازنده برای برقراری صلح عادلانه و پایدار در منطقه خاورمیانه ندارد!

مغرب و اسرائیل سال ۱۹۹۳ پس از توافق اسلو روابطی را در سطح پایین آغاز کردند هر چند رباط سال ۲۰۰۰ پس از وقوع انتفاضه دوم فلسطین، این روابط را متوقف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار