غلامرضا منتظری گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی این استان ملی است که در بسیاری از مناطق دچار مشکلاتی است.

یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر ملی استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا منتظری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر امروز در نشست با رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر بوشهر بیان کرد: از مهم‌ترین اولویت‌های ما حفاظت از اراضی و منابع طبیعی است و احیا و توسعه و بهره برداری در جایگاه‌های اهمیتی بعد قرار گرفته است.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد اراضی استان بوشهر متعلق به منابع طبیعی است که در بسیاری از مناطق دچار حاشیه مشکلاتی است افزود: یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر ملی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر عنوان کرد: پارسال با اعتباری بیش از ۶۱ میلیارد تومان در استان بوشهر نزدیک به ۱۰۰ سازه آبخیزداری ساخته شده است.

منتظری ادامه داد: شهرستان گناوه پارسال در دره بهمنیاری مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم به دره امیری در شهرستان دیلم اختصاص داده شد که پیمانکار کار خود را نتوانست انجام و به پایان برساند.


بیشتر بخوایند

مطالعات کتابخانه‌ای جای کار میدانی را گرفته است


او گفت: دره امیری یک سازه آبی است که گنجایش ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعب آب را در خود دارد که اراضی اطراف خود را تبدیل به کشت آبی کند، که پیمانکارپارسال انتخاب شد، اما پیمانکار بسیار ضعیف بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: برای مطالعات جامع و کامل حوزه آبخیزداری شهرستان گناوه ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.