مدیر حوزه‌های علمیه گفت: برخی رشته‌های مرتبط با فضای مجازی درختواره رشته‌های حوزوی وجود دارد که امکان همکاری هرچه بیشتر با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی را فراهم می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه صبح امروز که به مناسبت هفته پژوهش از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بازدید می‌کرد در جلسه‌ای با مدیران مرکز، به تشریح برخی اسناد کلان و راهبردی حوزه علمیه در دو دهه آینده اشاره کرد و گفت: مرکز تحقیقات کامپیوتری در بخش‌هایی از این حرکت عظیم به سمت افق تعریف شده حوزه‌های علمیه راهگشا و تاثیرگذار است.

مدیر حوزه‌های علمیه بر لزوم آسان سازی تحقیق برای طلاب و فضلا را مورد توجه قرار داد و گفت: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی باید استراتژی خود را بر آسان، روان و رایگان کردن تمام منابع و متون حدیثی و روایی در فضای مجازی قرار دهد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه درختواره رشته‌های حوزوی نیز طراحی شده است افزود: برخی رشته‌های مرتبط با فضای مجازی در این رشته‌ها وجود دارد که امکان همکاری هرچه بیشتر با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام سهرابی مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی هم در سخنانی با تشریح رویکرد‌های آینده این مرکز گفت: این مرکز بدنبال علوم انسانی اسلامی دیجیتال است که امروز در دنیا مشتاقان فراوانی دارد و ما از این جهت آماده همکاری هرچه بیشتر با حوزه‌های علمیه هستیم.

او از مراجعه ۴۰ درصدی محققان بین المللی به این مرکز خبر داد و گفت: با توسعه مرجعیت علمی این مرکز در جهان تاثیرگذاری جدی در فضای عربی-اسلامی را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.