رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوثر گفت: با اجرای سلسله برنامه‌ها و جشنواره ها، آئین‌ها و آداب و رسوم محلی شهرستان کوثر احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جهانگیر شهبازی، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان کوثر  گفت: هدفگذاری شده تا با اجرای سلسله برنامه‌ها و جشنواره‌ها، آئین‌ها و آداب و رسوم محلی شهرستان کوثر را احیا و برای معرفی آنها برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

او افزود: در راستای احیای فرهنگ بومی و پاسداشت آئین‌های سنتی و کهن منطقه گیوی، اقدام به برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلفی خواهیم کرد تا این آئین و آداب از گزند فراموشی در امان بمانند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوثر گفت: از جمله این برنامه‌ها جشنواره چیله گئجه‌سی(شب یلدا) است که در آستانه شب یلدا و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

شهبازی تصریح کرد: آئین چومچه خاتون و جشنواره هیوا از جمله برنامه‌هایی بود که در همین راستا برگزار شد تا بتوانیم برای معرفی و احیای این آئین‌های سنتی و دیرین اقدام کنیم.

او با اعلام این موضوع که ثبت ملی این آئین‌ها از دیگر اقدامات برای احیا و حفظ است، افزود: منطقه گیوی از جمله مناطق کهن و قدیمی کشور است که هنوز بسیاری از آداب و رسوم سنتی همچنان در آن زنده و پویاست و در میان مردم جایگاه بالایی دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.