رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال ثبت قرارداد‌های ذخیره‌سازی خون بند ناف ۱۲۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: اخیرا مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان از عملکرد و خدمات شایسته دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی استان اردبیل تقدیر کرد.

او افزود: قابلیت درمانی بیش از ۱۰۰ نوع بیماری با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف به اثبات رسیده است ، طرح درمان بیماری اوتیسم و فلج مغزی به وسیله سلول‌های بنیادی خون بندناف آغاز شده و خانواده‌ها می‌توانند با ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان خود به افزایش استفاده از این خدمات پزشکی پیشرو، کمک کنند.

اوچی اردبیلی تصریح کرد: خانواده‌هایی که قصد ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی نوزاد خود را دارند می‌توانند از هفته ۳۶ بارداری با مراجعه حضوری به دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان واقع در اردبیل، شهرک کارشناسان، فاز۳، میدان شفا، ساختمان جهاددانشگاهی، طبقه ۳ مراجعه و یا در سایت شرکت بن یاخته‌های رویان به نشانی WWW.RSCT.IR نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات و مشاوره رایگان با شماره ۰۹۳۷۲۸۳۵۶۳۲ تماس حاصل کنند، گفت: پس از بررسی اطلاعات اولیه، اگر مادر از لحاظ پزشکی و طبق استانداردهای ذخیره‌سازی جهانی مشکلی نداشته باشد عضویت متقاضی در بانک خون بند ناف رویان صورت می‌گیرد.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه هزینه اولیه عضویت در بانک خون بندناف خصوصی رویان ۳۷ میلیون ریال است، افزود: در راستای حمایت و ترغیب خانواده‌ها برای بهره‌مندی از این ظرفیت، امکان پرداخت هزینه اولیه به صورت اقساط و تسهیلات بانکی وجود دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.