اختیاری گفت: مهم‌ترین وظیفه شورای حل اختلاف بررسی احوال شخصیه پیروان ادیان الهی است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح شعبه ویژه زرتشتیان شورای حل اختلاف که صبح امروز (دوشنبه بیست و چهارم آذر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: حدود یک دهه بود که ما درخواست این شعبه ویژه شورای حل اختلاف را مطرح کرده بودیم و تأکید داشتیم حتما افراد زرتشتی مسئولت‌ها را بر عهده داشته باشند و در دل انجمن این مرکز تشکیل شود.

وی ادامه داد: پس از ۱۰ سال این مرکز افتتاح شد و افرادی که در این مرکز وجود دارند، خاص هستند و آن‌ها می‌توانند مشکل گشا باشند.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: احترام جزء اصول کار ما است و به ایران خود افتخار می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ احدی چه با شعر و چه با عمل گوشه چشمی به ایران داشته باشد.

اختیاری با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه شورای حل اختلاف بررسی احوال شخصیه پیروان ادیان الهی است، گفت: خوشبختانه در تبصره ماده ۴ قانون حمایت از خانواده این تنفیض به شورا‌های حل اختلاف داده شده است و من از رئیس قوه قضاییه این موضوع را پیگیری کردم و قرار است او بخشنامه‌ای صادر کند.

وی ادامه داد: متأسفانه در ادیان الهی هر کسی با فردی غیر هم دین خود ازدواج کند، به قانونی دیگر ارجاع داده می‌شود، در حالی که مبنا شورا حل اختلاف است و برخی دادگاه‌ها به قانون دیگری که توجهی به شورا‌های حل اختلاف ندارد، متوسل می‌شوند.


بیشتر بخوانید


نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من با رئیس قوه قضاییه دیداری داشتم و نظر معاونت حقوقی قوه قضاییه هم با صحبت بنده یکی بود و بر همین مبنا به مسأله ارث باید در بستر قانون شورای حل اختلاف رسیدگی شود و قرار است رئیس قوه قضاییه در این راستا بخشنامه‌ای صادر کند.

در ادامه مراسم حسن زاده معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران گفت: افتتاح شورای حل اختلاف زرتشتیان می‌تواند به صورت پایلوت هم اجرا شود و اگر شرایط مساعد باشد، حتی در اصفهان نیز می‌توان این شورا را افتتاح کرد.

وی ادامه داد: افتتاح شورای حل اختلاف زرتشتیان گامی است برای اینکه بگوییم ما در خدمتتان هستیم و همه امکاتات بسیج خواهد شد تا در این نهاد قضایی، اقدامات خوبی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار