رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: در پایش‌های کارشناسان این شبکه از تالاب‌های این شهرستان، موردی از آنفلوانزای پرندگان مشاهده نشده است.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: کارشناسان این شبکه به صورت مستمر تالاب‌ها و واحد‌های مرغداری این شهرستان را مورد پایش قرار می‌دهند و در پایش‌های این کارشناسان تاکنون موردی از مرگ و میر پرندگان به خاطر این بیماری مشاهده نشده است.

آغاز افزود: علاوه بر این این یک تیم مشترک از شبکه دامپزشکی و اداره حفاظت محیط زیست مهاباد مشغول پایش پرندگان مهاجر و بومی در تالاب‌ها و منابع آبی این شهرستان هستند که این تیم نیز تاکنون مواردی از مرگ و میر پرندگان مشاهده نکرده‌اند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: علاوه بر این تالاب‌ها و منابع آبی این شهرستان یکی از مهمترین مناطق کوچ پرندگان مهاجر در آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود که لزوم پایش این مناطق برای شناسایی احتمالی پرندگان مبتلا از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از اهالی روستا‌های حاشیه تالاب‌ها و مالکان واحد‌های صنعتی پرورش طیور خواست تا در صورت مشاهده تلفات غیرعادی موارد را سریع به اداره دامپزشکی اعلام کنند تا طی مشخص شدن نتایح اقدامات قرنطینه‌ای انجام شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.